صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سونوگرافی در منزل / سونوگرافی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟
سونوگرافی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

برخی از بیماران به خاطر کهولت سن و یا ناتوانی جسمی قادر به بیرون رفتن از منزل نیستند و بنا به افزایش سن، افراد مستعد انواع بیماری هستند. یکی از چکاپ هایی که حائز اهمیت است گرفتن سونوگرافی می باشد. در تصویربرداری سونوگرافی، از امواج صوتی برای تولید تصاویری از داخل بدن استفاده می‌شود. از این روش برای کمک به تشخیص علل درد، تورم و عفونت در اندام‌های داخلی بدن و بررسی جنین در زنان باردار و معاینه مغز و لگن در نوزادان استفاده می‌شود. همچنین از آن برای کمک به هدایت عمل نمونه‌برداری، تشخیص بیماری‌های قلبی و ارزیابی آسیب پس از حمله قلبی استفاده می‌شود. سونوگرافی یک روش ایمن و غیرتهاجمی است و در آن از اشعه یونیزه کننده استفاده نمی‌شود. امروزه دستگاه های پرتابل سونوگرافی یکی از این تجهیزات جدید پزشکی می باشد که به راحتی می توان آن را به منزل بیمار انتقال داد و کلیه سونوگرافی های مربوطه برای بیماران انجام شود. چون این دستگاه ها به روز هستند معمولاً کیفیت بهتری نسبت به دستگاههای بیمارستانی دارند.

مرکز خدمات پزشکی در منزل امید، یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات سونوگرافی ، رادیولوژی ، پرستاری و ... در منزل، برای مناطق 22 گانه شهر تهران و استان البرز میباشد. لطفا برای دریافت مشاوره رایگان و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 در 24 ساعت شبانه روز اقدام فرمایید.

کاربردهای سونوگرافی

از آنجا که کاربرد دستگاه سونوگرافی تقریباً زیاد است، برای انجام هرکدام نیز موارد خاصی باید رعایت شود. در این بخش شما را با کاربردهای این دستگاه در موارد مختلف آشنا می‌کنیم. شرایطی که در استفاده هرکدام از آنها باید رعایت کنید نیز بیان می‌شود.

مزایای استفاده از سونوگرافی در منزل

هزینه سونوگرافی در منزل

سونوگرافی در منزل چگونه انجام میشود؟

سونوگرافی توسط پزشک متخصص و در کنار تخت انجام می‌شود. متخصص از شما می‌خواهد لباس خود را دربیاورید تا محل مورد نظر را با ژل رسانا که روان کننده است بپوشاند. سپس مبدل را روی پوست، می‌چرخاند. با استفاده از مبدل برای اشاره به مناطق مورد نظر، پزشک از کامپیوتر برای گرفتن تصاویر استفاده می کند. وقتی سونوگرافی تمام شد، ژل رسانا با یک دستمال از روی بدن پاک می شود. هنگامی که پزشک تأیید کرد که تمام تصاویر لازم ضبط شده است، می‌توانید لباس خود را بپوشید.

اقدامات قبل از سونوگرافی

اغلب آزمایشات سونوگرافی نیاز چندانی به آمادگی ندارند. هر چند در برخی موارد استثناهایی نیز وجود دارد:

  1. برای برخی از اسکن‌ها مانند اسکن کیسه صفرا پزشک شما ممکن است از شما بخواهد برای مدتی قبل از آزمایش از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
  2. در سایر سونوگرافی‌ها مانند سونوگرافی لگنی لازم است مثانه شما پر باشد. بنابراین، نوشیدن مقادیر زیاد آب و عدم تخلیه ادرار چند ساعت قبل از انجام آزمایش ضروری است.

سونوگرافی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

نحوه تحویل نتیجه سونوگرافی در منزل

نتیجه سونوگرافی در منزل بسیار سریع تر از نتیجه سونوگرافی در بیمارستان ها حاصل می شود. عکس این نوع سونوگرافی ها در دو نوع 2 بعدی و 3 بعدی به بیمار تحویل داده می شود.

عوارض سونوگرافی

سونوگرافی را می‌توان عکسبرداری بدون درد با استفاده از امواج فراصوت تعریف کرد که به طور کامل روی پوست انجام می‌شود و به اعضای داخلی بدن نمی‌رسد و عوارضی در بر ندارد.

هزینه سونوگرافی در منزل

عوامل متعددی می‌ توانند تعیین‌کننده هزینه سونوگرافی در منزل باشند. امروزه به دلیل این‌که تعرفه‌ ها و قیمت‌ های سونوگرافی با در نظر گرفتن دستگاه تجهیز شده سونوگرافی در هر مرکز متفاوت می باشد، برخی از مراکز به دلیل این‌که از علم و تکنولوژی بالاتری در راستای سونوگرافی در منزل استفاده می‌کنند، ممکن است هزینه سونوگرافی در منزل در این مراکز درمانی بیشتر شود. میزان مسافت محل سکونت شما تا مرکز نیز می ‌تواند در هزینه سونوگرافی در منزل مؤثر واقع شود. نوع سونوگرافی نیز می ‌تواند در هزینه سونوگرافی در منزل مهم در نظر گرفته شود. برای اطلاع بیشتر از هزینه سونوگرافی در منزل بهتر است بدانید که اغلب بیمه ‌ها می‌ توانند پشتیبان خوبی برای ارائه هزینه‌ های سونوگرافی در منزل باشند و تحت پوشش بیمه ‌ها باشند.

مرکز خدمات پزشکی در منزل امید، ارائه دهنده بهترین و تخصصی ترین خدمات شبانه روزی پرستاری در منزل برای کلیه مناطق تهران می باشد. اگر مایل به بهره مندی از خدمات این مرکز توسط مجرب ترین کادر درمانی می باشید؛ لطفا با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 تماس حاصل فرمایید.


تلفن : 09399545088

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مرجان بابایی [ 1402-05-02 ]
سلام من باردار هستم میخواستم بدونم که سونوگرافی سیار هم هستید شما ؟ و آیا خانم سونوگرافی میکنه یا آقا ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
اطلاعاتی درباره متخصصان عفونیاطلاعاتی درباره متخصصان عفونی
تاریخ انتشار : 1402-08-30