صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات پرستاری در منزل / مرکز خدمات شبانه روزی پرستاری در منزل
مرکز خدمات شبانه روزی پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل زمانی انجام می‌گیرد که افراد پرستار به خانه افرادی که به کمک نیاز دارند می‌روند و از آنها مراقبت می‌کنند. دریافت خدمات پرستاری در منزل برای کسانی ایده‌آل است که می‌خواهند در خانه بمانند؛ اما برای زندگی روزمره به کمک نیاز دارند. این افراد شامل افراد مسن، بیماران، افراد ناتوان و کودکان می‌شوند. این خدمات همچنین، می‌توانند در مدیریت بیماری‌های مزمن کمک زیادی کنند. از سوی دیگر، افرادی که دچار معلولیت یا ناتوانی هستند با دریافت خدمات پرستاری در منزل می‌توانند از مراقبت‌های حرفه‌ای بهره‌مند شوند و به‌این‌ترتیب نیازهایشان به‌راحتی برطرف شود. مراقبت در منزل می‌تواند کلید دستیابی به بالاترین کیفیت زندگی ممکن باشد و ایمنی، امنیت و افزایش استقلال را برای شما فراهم کند. همچنین مدیریت یک وضعیت مداوم پزشکی را سهولت داده و به جلوگیری از بستری شدن غیر ضروری کمک می‌کند. علاوه بر آن، این امر می‌تواند بعد از بیماری، آسیب دیدگی یا بستری شدن در بیمارستان، به بهبودی بیمار نیز کمک کند. همه این خدمات از طریق ارائه مراقبت‌هایی با آسایش و راحتی در خانه انجام می‌شود.

مرکز خدمات پزشکی در منزل سایت امید سلامتی، ارائه دهنده بهترین و تخصصی ترین خدمات شبانه روزی پرستاری در منزل برای کلیه مناطق تهران و کرج می باشد. اگر مایل به بهره مندی از خدمات این مرکز توسط مجرب ترین کادر درمانی می باشید؛ لطفا با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 در 24 ساعت شبانه روز تماس حاصل فرمایید.

مزیت پرستار در منزل

لیست خدمات پرستاری در منزل

کشیدن بخیه (کشیدن بخیه ها در منزل به کمک وسایل استریل)

اگر زخم یا جراحتی دارید که باید بخیه شود و فرصت رفتن به مراکز درمانی را ندارید یا بیماری در منزل دارید که به دلیل عدم توانایی حرکتی، قادر به جابجایی و رفتن به مراکز درمانی نیست، می توانید اقدام به زدن بخیه و کشیدن آن در منزل، توسط یک موسسه خدمات پرستاری معتبر درمان نمایید. زدن بخیه و کشیدن آن در منزل توسط فرد متخصص و پرستار مجرب باید انجام شود تا با استفاده از تجهیزات مناسب و مواد استریل شده از بروز هرگونه عفونت و مشکل برای زخم خودداری شود. این موضوع به ویژه برای افرادی که دچار بیماری های خاصی هستند و یا زنان باردار بسیار اهمیت پیدا می کند.

آنما (تخلیه کامل مواد دفعی از کولون- روده)

به تزریق مایع درون مقعد به‌منظور شستشوی کولون یا تحریک به تخلیه‌ی روده را آنما می‌گویند. صدها سال است که از این روش برای درمان یبوست مزمن و آماده‌سازی افراد برای آزمایشات و جراحی‌های خاص استفاده می‌شود. دلیل اولیه آنما پیشرفت دفع می‌باشد استفاده از مایع بستگی به حجم، نوع توده دفعی و شروع رفلکس دفع دارد.

سرم تراپی همراه یک تزریق در سرم

در مواردی که بیمار دچار کاهش حجم مایعات بدن به دلایل مختلف از جمله مسمومیت ها، اسهال، ضعف بدنی و … نیاز به تزریق سرم دارند تا بتوانند سریعاً مایعات از دست رفته را با سرم تراپی جبران نمایند. همچنین معمولاً بیمارانی که دچار افت فشار و افت قند خون می‌شوند به سرم تراپی نیاز دارند. این خدمات باید حتماً توسط فردی با مهارت انجام شود در غیر این صورت مشکلاتی نظیر کبودشدگی پوست و آسیب به دیواره رگ‌ها بیمار را تهدید می‌کند.

سونداژ (قرار دادن لوله ای به نام سوند در مجاری اداری)

سوند یک لوله‌ی باریک و انعطاف پذیر می‌باشد که از آن برای تخلیه ادرار استفاده می‌شود در حالت کلی سونداژ به عملیاتی گفته می‌شود که در آن وسیله‌ای به نام سوند در داخل مجرای ادراری قرار می‌گیرد. سونداژ برای افرادی استفاده می‌شود که بر روی ادرار خود کنترل ندارند که عدم توانایی کنترل ادرار می‌تواند ناشی از بیماری‌ها مختلف باشد. البته باید توجه داشت سوند ادراری ممکن است برای مدت کوتاهی پس از جراحی، هنگامی که فرد نمی‌تواند به توالت برود مورد استفاده قرار گیرد و یا هنگامی وجود یک بیماری یا جراحت ایجاب کند برای درازمدت به کار گرفته شود.

تست قند خون (اندازه گیری غلظت گلوکز-قند خون)

قند خون اندازه گلوکز موجود در خون انسان است. دانستن مقدار نرمال و طبیعی قند خون بسیار پر اهمیت است و موجب شناخت بازه سطوح گلوکز خون شده و به کنترل دیابت بسیار کمک می کند. ممکن است پزشک شما آزمایش قند خون را برای بررسی اینکه آیا مبتلا به دیابت یا پیش دیابت هستید، تجویز کند. این آزمایش میزان گلوکز در خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. مقدار قند خون در همه شرایط یکسان نیست و این مقدار قبل و بعد از غذا با یکدیگر متفاوت است. برای افراد دیابتی، تست خانگی به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند. انجام این آزمایش می‌تواند بررسی کند که آیا شما نیاز به تنظیم رژیم غذایی، ورزش یا داروهای دیابتی دارید یا خیر. تست قند خون بسیار کم خطر است و عوارض جانبی خاصی ندارد. تنها ممکن است در محل سوزن احساس درد، تورم و کبودی کنید. به خصوص اگر نمونه گیری خون از ورید انجام شده باشد. این درد ظرف یک روز برطرف خواهد شد.

کنترل فشار خون (اندازه گیری فشار خون به وسیله فشارسنج)

فشار خون نیروی خون در مقابل دیواره سرخ‌رگ‌ها است. فشار خون در طول روز كاهش و افزایش می‌یابد. زمانی كه فشار خون به شكل دائمی بالا بماند گفته می‌شود كه فرد دچار پرفشاری خون شده است. دو بیماری فشار خون بالا و فشار خون پایین از جمله بیماری‌هایی هستند که بسیاری از مردم دنیا را درگیر خود کرده‌اند. برای جلوگیری و کنترل فشار خون بالا، باید چکاپ منظمی برای تست میزان فشار خون خود داشته باشید. فشار خون بالا ممکن است به سکته، بیماری های قلبی و عروقی و… منجر شود. همچنین این بیماری علائم خاصی ندارد و همینطوری که گفتیم موضوع اهمیت چکاپ مداوم فرد در خطر ابتلا به فشار خون بالا را ضروری می کند.

انواع خدمات پرستاری در منزل

نوار قلب (ثبت تغییرات پتانسیل الکتریکی ناشی از تحریک عضله قلب)

برای انجام نوار قلب، الکترود‌هایی از دستگاه به قسمت‌هایی از بدن بیمار وصل می‌شود تا دستگاه فعالیت الکتریکی قلب را بر روی کاغذی که درجه بندی شده است ثبت کند. نوار قلب یا ECG یک آزمایش ساده و بدون درد است که امکان مشاهده‌ی فعالیت الکتریکی قلب شما را برای پزشک امکان پذیر می‌سازد. بعد از انجام تست نوار قلب، پرستار یا تکنسین الکترود‌ها را از بدن بیمار جدا می‌کند که ممکن است بعد از جدا کردن الکترود‌ها، پوست در محل آن، کمی ‌حساس و قرمز شود که اغلب این موضوع مهمی ‌نیست و نیازی به درمان ندارد. بیمار پس از انجام تست نوار قلب می‌تواند به راحتی به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد. برای بیمارانی که سابقه بیماری قلبی دارند یا افرادی که سابقه هیچ بیماری ندارند؛ ولی به هر طریقی دچار درد قفسه سینه می‌شوند لازم است که در اولین فرصت یک نوار قلب گرفته شود تا ببینند آیا مشکلی وجود دارد یا خیر.

پانسمان (قرار دادن یا تعویض پوشش محافظتی و درمانی زخم)

خدمات پانسمان در منزل به عنوان یکی از خدماتی است که پرستار قادر به انجام آن است. بیماران بسیاری هستند که توانایی حضور در مراکز درمانی را ندارند. علاوه بر انجام پانسمان، تعویض پانسمان در منزل نیز مورد نیاز بسیاری از بیماران می‌باشد. پرستار در منزل با شناسایی نوع و میزان جراحت، مناسب‌ترین نوع پانسمان را انتخاب می‌کند. برای انجام هرچه بهتر این خدمت، نیاز است تا پرستار در منزل با انواع زخم، پانسمان و نحوه انجام پانسمان در منزل آشنایی کامل داشته باشد. لازم به ذکر است که افرادی به دلیل ساده به نظر رسیدن فرآیند بستن یا تعویض پانسمان، خود اقدام به انجام این عمل می‌کنند. عدم آشنایی با روش‌ها و نوع بستن پانسمان می‌تواند صدمات زیادی را به بیمار وارد کند. در نتیجه بهترین راه ممکن برای انجام پانسمان در خانه، بهره‌گیری از مهارت‌ها و تخصص پرستار در منزل می‌باشد.

باز کردن گچ اندامها

یکی از روش های درمانی که بعد از شکستگی اندام و استخوان ها می تواند با ثابت نگه داشتن عضو آسیب دیده به ترمیم و بهبود آن کمک کند، گچ گیری است؛ اما گاهی به دلیل شرایط خاص بیمار، امکان گچ گیری برای او در مراکز درمانی وجود ندارد. در این مواقع گچ گرفتن در منزل و باز کردن آن یک گزینه‌ عالی محسوب می شود. گچ گرفتن در منزل و باز کردن آن توسط پرستار باعث می شود تا بیمار بدون استرس و نگرانی در شرایطی کاملاً آرام روند درمان خود را دنبال نماید.

ان جی (لوله معده: لوله تغذیه بینی به معده)

گاواژ به معنای وارد کردن مواد غذایی با استفاده از یک لوله‌ی باریک است. این لوله‌ی باریک همان سوندی است که مواد غذایی را مستقیم به معده می‌رساند. NGT در منزل خدمتی است برای بیمارانی که نمی‌توانند از راه دهان تغذیه کنند. تعویض NGT در منزل نیز جزو خدمات پرستار در منزل است که با تخصص بالا و توسط پرستار در منزل انجام می‌شود. از این رو، انجام NGT در منزل، می‌تواند بسیار راحت‌تر و ایمن‌تر از اقدام حضوری و رفتن به درمانگاه یا بیمارستان باشد.

ساکشن تراپی (ساکشن با هدف جمع آوری و استخراج ترشحات و خون آبه)

ساکشن به معنای جذب است و ساکشن در منزل عملیاتی است که برای خارج کردن مایعات اضافی در بدن که سیستم طبیعی بدن را مختل می‌کنند صورت می‌گیرد. ساکشن در منزل جزء خدمات پرستار در منزل محسوب شده و توسط پرستار در منزل انجام می‌شود. مایعات اضافی تشکیل شده می‌تواند به علت جراحی یا دلایل دیگر باشد. افرادی که به هر دلیلی توانایی خروج از خانه را ندارند، می‌توانند از خدمت ساکشن در منزل بهره‌مند شوند. ساکشن در خانه همچنین برای باز کردن راه تنفسی افرادی که مشکلات تنفسی دارند نیز انجام می‌شود.

چه کسانی به خدمات پرستاری در منزل نیاز دارند؟

1. افراد مبتلا به بیماری زوال عقل یا آلزایمر

بیماران مبتلا به آلزایمر افرادی هستند که به طور مداوم در معرض خطرات متنوعی قرار دارند. مراقبت از این افراد نیازمند صبر، حفظ آرامش و آشنایی کامل با این بیماری است. کوچکترین خطا در مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر منجر به قرار گرفتن بیمار در وضعیتی نامطلوب می شود و در نهایت بیماری او تشدید خواهد شد.

2. بیماران دارای نقص در سیستم ایمنی

این دسته بیماران افرادی هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و با قرار گرفتن در محیط های آلوده همچون بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی، در معرض ابتلا به عفونت های مختلف قرار خواهند گرفت. به همین دلیل توصیه می شود که این افراد از خدمات پرستار در منزل بهره مند شوند.

3. سالمندان و افراد ناتوان

این دسته از افراد عموماً به خدمات غیر پزشکی نیاز دارند. پرستاران مؤظفند که علاوه بر نگهداری و مراقبت روزانه از این افراد، خدمات خانه داری نه چندان سنگین را نیز ارائه دهند.

4. مراقبت از بیماران مبتلا به اختلالات روانی

اختلال روانی خود به تنهایی یک بیماری خاص نیست، بلکه اصطلاحی است که طیف گسترده ای از بیماری ها را در بر می گیرد. به طور مثال بسیاری از بیماران مبتلا به آلزایمر، با پیشرفت بیماری با اختلالات روانی مواجه می شوند.

5. افراد نیازمند به جلسات فیزیوتراپی یا کاردرمانی در منزل

افراد بسیاری ترجیح می دهند که جلسات فیزیوتراپی خود را در داخل خانه برگزار کنند. بیماران پس از آسیب فیزیکی، معمولاً توانایی مراجعه به کلینیک های فیزیوتراپی را نخواهند داشت، به همین دلیل خدمات پرستار در منزل برای این افراد گزینه ای ایده آل خواهد بود.

دیگر مراقبت های عمومی پرستاری

خدماتی که توسط پرستار در منزل ارائه می شود، شامل موارد زیر است:

  1. نظارت بر ضربان قلب و فشار خون بیمار
  2. ارائه راهکارهای درمانی جسمانی و روانی
  3. تهیه غذا و تمیز کردن خانه
  4. کمک به حمل و نقل بیماران
  5. بهره مندی از همراهی دلسوزانه

قیمت خدمات پرستاری در منزل

هزینه خدمات پرستاری بیمار در منزل، بر حسب تحصیلات دانشگاهی پرستار، مهارت‌هایی که دارد، نوع خدماتی که به بیمار ارائه می‌دهد و تعداد ساعاتی که در کنار بیمار خواهد بود، متفاوت است.

بیماران قلبی و افرادی که به هر دلیل مایل به انجام اکوی قلب در منزل می باشند و ساکن شهر تهران و کرج هستند؛ میتوانند با شماره تلفن مستقیم مرکز خدمات پزشکی در منزل سایت امید سلامتی جهت هماهنگی با این موسسه تماس بگیرند. لطفا برای تماس مستقیم با این مرکز روی شماره تلفن 09399545088 کلیک کنید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :رها [ 1402-06-25 ]
اگه امکانش هست لیست قیمت خدمات رو بزارید برای کرج

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
با انواع سرطان اشنا شویدبا انواع سرطان اشنا شوید
تاریخ انتشار : 1402-09-30