صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ویزیت پزشک در منزل / ویزیت سالمندان در منزل شبانه روزی
ویزیت سالمندان در منزل شبانه روزی

پیشرفته تر شدن و بهبود یافتن شیوه های زندگی تأثیر بسزایی در سلامت افراد در سالمندی دارد. سالمندان بیشترین درخواست کنندگان از خدمات ویزیت‌ پزشک در منزل هستند و مراقبت های بهداشتی و خانگی بهترین گزینه برای آنها محسوب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که ویزیت سالمندان توسط پزشک در منزل موجب تشخیص زود هنگام بیماری ها و درمان سریع و به موقع آنها می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای مراقبت های بهداشتی افراد سالمند در منزل لازم است برخی نکات در شیوه زندگی آنها توسط پزشک تحت بررسی قرار گیرد. برخی سالمندان ممکن است به علت کهولت سن، توان حرکتی خود را از دست داده و دچار بستر شوند که در این مواقع پزشک معالج برای ویزیت به منزل آنها رفته و مواردی مانند زخم بستر، استفاده صحیح از وسایل کمکی، سونداژ و غیره را بررسی می‌کند و به خانواده‌ها آموزش لازم و نکات ضروری برای مراقبت های بهداشتی را می دهد.

چرا سالمندان به ویزیت پزشک در منزل نیاز پیدا می کنند؟

هدف خدمات ویزیت سالمند در منزل حمایت از افراد مسن، ناتوان، دارای بیماری مزمن یا در مرحله بهبودی پس از عمل، در محل زندگی آنها است. هدف از خدمات مراقبت در منزل، ارائه خدمات درمانی به گونه‌ای است که بر سبک زندگی روزمره افراد نیازمند مراقبت، تأثیری نداشته باشد و احساس نارسایی بیمار را به حداقل برساند. علاوه بر شرایط فیزیکی افراد سالمند، باید نیازهای روانی آنان نیز مهم واقع شود.

به علت کهولت سنی که سالمندان به آن دچار هستند، مراجعه به مطب پزشک یا بیمارستان که اغلب همراه با صف انتظار ویزیت، ترافیک یا مسافت زیاد است، باعث بهم ریختگی روانی و خستگی مضاعف این عزیزان می‌شود. به همین جهت خدمات ویزیت سالمندان در منزل به جهت آسودگی وی چه از منظر فیزیکی و چه از منظر روانی، یک مزیت ویژه به شمار می‌آید. همچنین باعث آسودگی خاطر اقوام و کاهش زمان برای آنان می‌شود.

پزشک برای ویزیت سالمندان به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

پزشکان سالمندان باید دارای دانش و مهارت‌ هایی باشند که به آنها کمک کند تا به بهبود و حفظ سلامتی افراد مسن کمک کنند. برخی از این مهارت ‌ها و دانش‌ ها شامل موارد زیر می شود :

  1. دانش خوب درباره علوم پایه پزشکی و بیماری‌ های مزمن : متخصص سالمندی در منزل باید دارای دانش خوبی درباره طب سنتی و جدید ، شناخت علائم بیماری‌ های مختلف و روش‌ های درمان آنها باشد.
  2. داشتن مهارت ‌های ارتباطی و فردی : یک دکتر سالمندان در منزل باید قادر باشد با بیماران و خانواده ‌های آنها به خوبی ارتباط برقرار کرده و احساسات و نیازهای آنها را متوجه شود.
  3. داشتن دیدگاه چند رشته‌ ای : پزشک باید دارای دیدگاهی چند رشته‌ ای برای درمان بیماران خود باشند، که شامل مواردی مانند علوم اجتماعی ، علوم رفتاری ، تغذیه و فعالیت بدنی است.
  4. داشتن دانش و مهارت در زمینه پیشگیری : مرکز ویزیت سالمندان باید متخصصی را اعزام کند که به خوبی درباره روش ‌های پیشگیری از بیماری‌ های مزمن ، مانند واکسیناسیون ، تغذیه ، فعالیت بدنی و مراقبت‌های پزشکی، آگاهی داشته باشد.
  5. داشتن دانش در مورد مشکلات خاص سالمندان : پزشک ویزیت سالمندان باید دارای دانش و مهارت‌ هایی باشد که به آنها در مواجهه با مشکلات خاص سالمندان مانند ناتوانی ، خستگی ، تشنج و غیره کمک کند.
  6. داشتن دانش در زمینه اخلاق حرفه‌ ای : متخصص ویزیت سالمندان در منزل باید دارای دانش و مهارت‌ هایی باشد که به آنها در تعامل با خانواده‌ های بیماران ، حفظ حریم خصوصی بیماران و رعایت اصول اخلاق حرفه ‌ای در تداوم کار خود کمک کند.

موسسه خدمات پزشکی در منزل امید، به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدماتی از قبیل کنترل علائم حیاتی و کلیه اقدامات پزشکی و پرستاری در محل می باشد. لطفا جهت هماهنگی با شماره 02146015770 ، هماهنگی کرج و سایر شهرها با شماره تلفن 02146015177 ، دفتر مرکزی و مدیریت موسسه خدمات پزشکی امید با شماره تلفن 91016923 - 021 ، تماس سریع 09105545790 ، و جهت پشتیبانی ، مشاوره و هماهنگی با این مرکز از طریق پیام رسانهای اینترنتی با شماره 09399545088 ارتباط برقرار نمایید.

هزینه ویزیت سالمندان در منزل

مؤلفه هایی نظیر نوع پزشک ( عمومی یا متخصص یا فوق تخصص ) ، مسافت طی شده ، استفاده از تجهیزات عکسبرداری ( رادیولوژی در منزل و.. ) ، استفاده از سایر خدمات ، شبانه روزی بودن ، تقاضا در تعطیلات و… در تعیین قیمت ویزیت سالمندان در منزل مؤثر هستند.

ویزیت سالمندان در منزل شبانه روزی

ویزیت سالمندان در منزل برای چه کسانی لازم است؟

سالمندانی که به دلایل زیر قادر به خروج از منزل نیستند می توانند با یک تماس، از خدمات ویزیت در منزل استفاده کنند:

سایر خدمات قابل ارائه به سالمندان در منزل

سرم تراپی در منزل

تزریق سرم در منزل به عنوان یکی از درمان ‌های موجود در پزشکی به بیماران جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش علائم بیماری‌ های خاص تجویز می‌ شود.

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل شامل تزریق عضلانی، تزریق وریدی، تزریقی داخل پوستی و زیر پوستی می شود. قدرت اثر تزریقات بسیار بالاتر از داروهای خوراکی می باشد.

وصل سوند سالمندان در منزل

خدمات سونداژ در منزل برای سالمندان که به هر دلیلی در دفع ادرار اختیاری ندارند یا به دلایل دیگری مانند انجام عمل جراحی خاصی، از توانایی راه رفتن و دفع ادرار بی‌بهره‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساکشن برای سالمندان در منزل

ساکشن تراپی در منزل را می توان برای تمامی بیماران تحت مراقبت مانند بیماران قطع نخاعی، بیماران مغزی، کودکان و سالمندان انجام داد. در بسیاری مواقع از دستگاه های مکنده برای کمک به بیماران بستری شده در منزل استفاده می شود.

چک فشار خون

اندازه گیری فشار خون در منزل یک از خدمات قابل ارائه در منزل است که برای بیمارانی که بنا بر دلایل مختلفی مانند دیابت، ناراحتی‌های قلبی و… مشکل فشار خون بالا دارند می تواند مثمر ثمر باشد.

چک قند خون

بالا رفتن سطح گلوکز خون موجب بیماری دیابت می شود. افرادی که درگیر این بیماری هستند باید در موعدهای زمانی مشخص، آزمایش قند خون در منزل بدهند تا اطمینان پیدا کنند که سطح قند خون آنها کنترل شده است.

برای دریافت کلیه خدمات درمانی و پرستاری بیماران سرطانی در منزل ، روی لینک کلیک کنید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل