صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ویزیت پزشک در منزل / ویزیت پزشک، اجاره تجهیزات، شیمی درمانی، سونو و رادیوگرافی بیماران سرطانی در منزل
ویزیت پزشک، اجاره تجهیزات، شیمی درمانی، سونو و رادیوگرافی بیماران سرطانی در منزل

سرطان در واقع رشد غیر قابل کنترل سلول‌ها داخل بدن است و این رشد سلول‌ها باعث به وجود آمدن تومور‌هایی داخل بدن می‌شود. بیماری سرطان یکی از مشکلات پزشکی است که به دلیل عوامل متعدد، ممکن است برای هر شخصی پیش آید. با پیشرفت علم و تکنولوژی، پزشکان در حوزه سرطان بهبود‌های مهمی دست یافته‌اند؛ اما همچنان افرادی با تنوعی از شرایط به سرطان مبتلا می‌شوند. به همین دلیل، استفاده از خدمات پرستاری در منزل برای بیماران سرطانی می‌تواند راهی مؤثر برای مراقبت از آنها باشد. باید توجه داشت که دوره‌های درمانی سرطان به ‌مدتی طولانی نیاز دارند و نمی‌توان به سادگی بیماران را رها کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در این مدت، مراقبت‌های ویژه‌ای از بیماران لازم است که تنها پرستاران می‌توانند آنها را به درستی انجام دهند. به همین دلیل افراد زیادی امروزه برای مراقبت از بیماری‌های مختلف از خدمات پرستاری منزل استفاده می‌کنند. محیط خانه و بودن در کنار خانواده، حمایت عاطفی فوق‌العاده‌ای را برای بیماران سرطانی به ارمغان دارد که لازمه حفظ انرژی و انگیزه آنها برای مبارزه با بیماری سرطان است. عدم توجه کافی به مراقبت‌های پرستاری از بیماران سرطانی و شکست در تداوم پروتکل مراقبتی از آنها می‌تواند بر نتیجه درمان بیمار تأثیر سوء و مخربی بگذارد.

مزایای مراقبت از بیمار سرطانی در منزل

شیمی درمانی بیماران سرطانی در منزل

رشد سلول‌ها با ابتلا به سرطان دچار تغییر می‌شود و بدون قاعده‌ای مشخص در تمام جهات بدن رشد می‌کنند. با شیمی درمانی این سلول‌ها از بین ‌می‌روند؛ اما ممکن است سلول‌های سالم بدن نیز دچار آسیب شوند. همچنین در برخی از شرایط سلول‌های سرطانی با سرعت بسیار زیادی رشد می‌کنند و شیمی درمانی امکان نابودی تمام آنها را ندارد. شیمی درمانی در منزل می‌تواند به شکل تزریق وریدی و به شکل سرم باشد یا دارو‌های آن همراه با دارو‌های دیگر مثل هرسپتین مصرف شوند. سرطان‌ها انواع مختلفی دارند و بیماران سرطانی ممکن است چند داروی مختلف را برای درمان بیماری مصرف کنند. با انجام شیمی درمانی در منزل می‌توان سلول‌های سرطانی را نابود کرد، از رشدشان جلوگیری کرد یا تغذیه آنها را قطع کرد که در نهایت منجر به نابودیشان می‌شود.

خدمات پزشکی بیماران سرطانی در منزل

در بسیاری از شرایط شیمی درمانی علاوه بر درمان بیماری، به عنوان راهی برای آماده ساختن بیمار برای دریافت و انجام درمان‌های دیگر استفاده می‌شود. به دلیل این که اکثر دارو‌های شیمی درمانی به صورت سرم و تزریق وریدی بوده یا خوراکی هستند و همراه با دارو‌های دیگر مصرف می‌شوند، امکان استفاده از تمام آنها در منزل وجود دارد. در واقع انجام شیمی درمانی در منزل برای درمان تمام سرطان‌ها امکان‌پذیر است و تمام دارو‌ها را می‌توان در منزل مصرف کرد. تزریقات شیمی درمانی در منزل توسط متخصصان انجام می‌شود.

فیزیوتراپی بیمار مبتلا به سرطان در منزل

بیماران سرطانی دچار ضعف عضلانی و حرکتی می شوند. به همین دلیل لازم است که تحت نظر یک فیزیوتراپیست، سلامت جسمانی خود را با فیزیوتراپی حفظ کنند. در تحقیقات ثابت شده است که فعالیت جسمانی صحیح و کنترل شده می تواند در درمان سرطان مفید باشد. به گونه ای که توصیه می شود بیماران با نظارت پزشک، ورزش سبک و استاندارد انجام دهند. فیزیوتراپیستی که خدمات فیزیوتراپی بیماران سرطانی را ارائه می دهد از علم بالایی جهت ارائه مجموعه توصیه های مفید جهت تقویت عضلات و مفاصل بیماران سرطانی برخوردار می باشد.

با فیزیوتراپی در بیماران سرطانی پس از جراحی، آسیب دیدگی ناشی از عمل کاهش پیدا می کند. همچنین این برنامه تمرینی و فیزیوتراپی درمان سرطان می تواند بعد و قبل از شیمی درمانی نیز ارائه شود تا موجب بهبودی هر چه زودتر بیمار شود. فیزیوتراپی بیمار سرطانی در منزل موجب شده است که دیگر بیماران سرطانی از منزل خود خارج نشوند. هنگامی که کادر مجرب جهت فیزیوتراپی بیمار سرطانی در منزل مراجعه می کند با خود تمام تجهیزات ضروری را می آورد.

سونوگرافی و رادیوگرافی بیماران سرطانی در منزل

آزمایش های تصویربرداری به پزشک شما کمک می کنند تا آنچه را که در بدن شما اتفاق می افتد، بررسی کند و همچنین می توانند نشان دهند که سرطان تا چه میزانی شیوع پیدا کرده و درمان تا چه میزانی می تواند مؤثر واقع شود. آزمایش های تصویربرداری با ارسال انواع انرژی مانند امواج صوتی، اشعه ایکس، میدان مغناطیسی یا ذرات رادیواکتیو به داخل بدن شما کار می کنند. بافت های بدن شما این الگوهای انرژی را تغییر می دهند تا یک تصویر ایجاد نمایند.

رادیوگرافی با انتخاب گسترده‌ای از ابزارها و تکنیک‌های موجود برای تشخیص، مرحله‌بندی و درمان، نقش مهمی در مدیریت بیماری‌ها دارد. اولتراسوندها آزمایش های تصویربرداری هستند که به آنها سونوگرافی یا اولتراسونوگرافی نیز می گویند. سونوگرافی با استفاده از امواج صوتی فرکانس بالا، تصاویری از اندام های داخلی ایجاد می نماید. این امواج صوتی به اندام شما ضربه زده و با قدرت به دستگاهی به نام مبدل باز می گردند. مبدل، امواج صوتی را گرفته و آنها را تبدیل به تصاویر کامپیوتری می کند. رادیوگرافی و سونوگرافی در منزل ، اطلاعات دقیقی در مورد تغییرات ساختاری یا مرتبط با بیماری ارائه می‌کند.

ویزیت متخصص و فوق تخصص بیماران مبتلا به سرطان در منزل

ویزیت پزشک متخصص در منزل باعث خواهد شد که ارتباط مؤثرتری میان پزشک و بیمار برقرار شده و پزشک بتواند وقت و دقت بیشتری برای تشخیص بیماری صرف کند. مراکز درمانی شلوغ اجازه زمان گذاشتن روی بیمار را به پزشک نمی‌دهند و گاهی تشخیص به درستی صورت نمی‌گیرد. بسیاری از افراد ‌از رفتن به مطب و ویزیت شدن هراس دارند. برخی افراد نیز به دلیل بیماری یا شرایط جسمی خود ممکن است نتوانند به راحتی پزشک را ملاقات کنند. با استفاده از ویزیت پزشک متخصص و فوق تخصص در خانه، بیمار در یک شرایط آسوده و به سرعت با پزشک ارتباط برقرار می‌کند.

اجاره و خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران سرطانی در منزل

درمان و توانبخشی پس از تعدادی از بیماری‌ها می‌تواند به صورت سرپایی یا در منزل انجام شود. تجهیزات پزشکی در خانه می‌تواند در درمان بیماری‌های مزمن و همچنین در توانبخشی طولانی مدت پس از جراحی ضروری باشد. با تهیه و بکارگیری این وسایل نه تنها فرآیند نگهداری از شخص برای افراد خانه راحت‌تر می‌شود بلکه شرایط برای فرد بیمار نیز بهتر و ایده‌آل‌تر خواهد بود. هنگام تشخیص، نظارت بر وضعیت بیمار و درمان او از دستگاه‌های پزشکی استفاده می‌شود که به طور خاص برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند.

این دستگاه‌ها شامل آسپیراتورهای پزشکی قابل‌حمل، تجهیزات حرارت درمانی، ونتیلاتورهای غیرتهاجمی، شبیه‌سازهای تنفسی، متمرکزکننده‌های اکسیژن و غیره هستند. این دستگاه‌ها امکان درمان در منزل را فراهم می‌کنند که باعث افزایش راحتی بیمار می‌شود و در سبک زندگی معمول آنها اختلال ایجاد نمی‌کند. استفاده از وسایل پزشکی برای منزل نیازی به آموزش پزشکی اجباری و مهارت‌های خاصی ندارد. در بیشتر موارد، چنین دستگاه‌هایی برای کنترل و نگهداری طراحی شده‌اند. برای استفاده از آنها، مشورت با پزشک معالج و راه‌اندازی دستگاه توسط متخصص ضروری است.

هزینه خدمات درمانی و پرستاری بیماران سرطانی در منزل

تعیین کردن یک قیمت دقیق به‌ عنوان هزینه پرستاری از بیمار سرطانی در منزل ممکن نیست و محدوده قیمتی با توجه به خدمات شما، طول مدت درمان، محدوده جغرافیای محل زندگی و کیفیت ارائه خدمات متغیر خواهد بود.

نیاز به دریافت خدمات پزشکی در منزل برای بسیاری از افراد، امری ضروری است. امروزه مراکز بسیاری از جمله پلتفرم امید سلامتی، با ارائه تخصصی ترین و با کیفیت ترین خدمات پزشکی در منزل، از قبیل اعزام پزشک عمومی و متخصص ، یاری رسان شما عزیزان در ارتقاء سطح سلامت می باشند. شما می توانید جهت ارتباط با مرکز خدمات پزشکی در منزل امید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 تماس حاصل فرمایید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
سرطان چیست و چه علائمی دارد؟سرطان چیست و چه علائمی دارد؟
تاریخ انتشار : 1402-09-16