صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات پزشکی در منزل امید / درمان افزایش فشار یا فشار خون بالا در منزل
درمان افزایش فشار یا فشار خون بالا در منزل

فشار خون، یکی از چهار معیار حیاتی است که برای ارزیابی وضعیت سلامت فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این معیار، میزان فشاری است که خون در حال جریان در شریان‌ها به دیواره‌های آنها وارد می‌کند. فشار خون را می‌توان با استفاده از دستگاه فشارسنج اندازه‌گیری کرد. فشار خون طبیعی، با مقادیر زیر 120 میلی‌متر جیوه برای فشار سیستولیک و زیر 80 میلی‌متر جیوه برای فشار دیاستولیک تعریف می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر فشار خون فرد بالاتر از این مقادیر باشد، به آن فشار خون بالا گفته می‌شود. فشار خون بالا می‌تواند به‌تدریج و بدون هیچ‌گونه علائمی ایجاد شود، بنابراین مهم است که افراد به‌طور منظم فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند تا در صورت ابتلا به فشار خون بالا، هرچه سریع‌تر تحت درمان قرار گیرند. فشار خون بالا یکی از عوامل خطر اصلی بیماری های قلبی و عروقی است. کنترل فشار خون با اندازه گیری منظم در منزل، به شما کمک می کند تا سلامت قلب خود را به طور مداوم تحت نظر داشته باشید.

به جای مراجعه حضوری به مراکز درمانی با هدف اندازه‌گیری فشار خون که اغلب با مشکلات زیادی در زمینه ترافیک و خسته شدن بیماران از نظر بدنی و ذهنی همراه است، راهکار ساده‌ و مطمئن آن یعنی استفاده از خدمات مراکز ارائه دهنده اندازه گیری فشار خون در منزل چاره‌ساز است.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون در حالت طبیعی باید کمتر از 120/80 باشد. در صورتی که فشار خون بین 120/80 تا 139/899 باشد، شخص در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار دارد و فشار خون 140/90 و بالاتر نشان دهنده ابتلا به بیماری پرفشاری خون است. پرفشاری خون یا فشار خون بالا زمانی است که خون شما با نیرویی بیشتر از آنچه سالم تلقی می شود از طریق رگ های خونی عبور می کند. هنگامی که فشار خون بالا باشد، به مرور زمان می تواند به دیواره شریان ها و رگ های خونی آسیب برساند. این آسیب منجر به عوارض خطرناک و حتی مرگ در صورت عدم درمان می شود.

چرا دچار فشار خون بالا می شویم؟

موسسه خدمات پزشکی در منزل امید، به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدماتی از قبیل کنترل علائم حیاتی و کلیه اقدامات پزشکی و پرستاری در محل می باشد. لطفا جهت هماهنگی با شماره 02146015770 ، هماهنگی کرج و سایر شهرها با شماره تلفن 02146015177 ، دفتر مرکزی و مدیریت موسسه خدمات پزشکی امید با شماره تلفن 91016923 - 021 ، تماس سریع 09105545790 ، و جهت پشتیبانی ، مشاوره و هماهنگی با این مرکز از طریق پیام رسانهای اینترنتی با شماره 09399545088 ارتباط برقرار نمایید.

علائم فشار خون بالا

فشار خون بالا معمولاً علامت و نشانه خاصی ندارد و شاید سال‌ها طول بکشد تا علائم افزایش فشار خون در شخص نمایان شود. علائم فشار خون بالا عبارتند از:

درمان افزایش فشار یا فشار خون بالا در منزل

بالا رفتن فشار خون چه عوارضی دارد؟

پرفشاری خون یک وضعیت پاتولوژیک است که می‌تواند آسیب‌های جدی به بافت‌ها ایجاد کرده و منجر به مشکلاتی متعدد در سیستم‌های بدن شود. این عوارض عبارتند از:

تشخیص فشار خون بالا در منزل توسط کادر پلتفرم امید سلامتی

با اندازه گیری فشار خون در منزل، می توان بدون خروج از منزل و یا نیاز به صرف هزینه زیاد از شرایط فشار خون خود مطلع شد. برای تشخیص فشارخون بالا باید پزشک از دستگاه فشارسنج استفاده کند. با این دستگاه در کمترین زمان و بدون درد فشار اندازه گرفته می‌شود. اگر فشار شما بالا باشد، پزشک برای تشخیص علت آن آزمایش‌های دیگری مانند آزمایش خون یا همان آزمایش فشار خون تجویز می‌کند.

کنترل و درمان فشار خون بالا در منزل با پلتفرم امید سلامتی

کنترل فشار خون در منزل یک عمل حیاتی برای بیمارانی است که از فشار خون بالا رنج می برند. بیمارانی که مشکل فشار خون مزمن دارند باید نسبت به کنترل فشار خون به صورت روزانه اقدام کنند. کنترل فشار خون در منزل یک خدمت جدید است که دیگر نیاز نیست برای کنترل فشار خون به صورت حضوری به مرکزی مراجعه کنید. این خدمات به غیر از این جنبه‌های کلی، ابعاد دیگری هم برای کاربران در پی خواهد داشت. آموزش نکات مهم و مراحل اندازه‌گیری فشار خون در حین ارائه خدمت و در اختیار بودن نیروی متخصص و آشنا به کمک‌های اولیه و امداد رسانی در مواقع اضطراری، دو مورد از دیگر جنبه‌های اندازه گیری فشار خون در منزل توسط نیروهای آموزش دیده است که حتماً مزیت‌های مخصوص به خودش را دارد.

اگر پزشک شما یک مشکل اساسی را کشف کند که باعث فشار خون شما می‌شود، درمان بر روی آن وضعیت دیگر تمرکز می‌کند. به عنوان مثال، اگر دارویی که شروع به مصرف کرده‌اید باعث افزایش فشار خون شود، پزشک داروهای دیگری را که این عارضه جانبی را ندارند، امتحان می‌کند. گاهی اوقات، فشار خون بالا با وجود درمان علت زمینه‌ای، پایدار است. در این مورد، پزشک شما ممکن است برای ایجاد تغییرات در شیوه زندگی و تجویز داروهایی برای کمک به کاهش فشار خون با شما همکاری کند.

شما می توانید برای تزریق واکسن آنفلانزا در منزل ویژه همه مناطق تهران و کرج از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 متعلق به پلتفرم امید سلامتی، یکی از معتبرترین ارائه دهندگان خدمات پزشکی درمانی در منزل اقدام نمایید و در سریعترین زمان ممکن، به این خدمت دسترسی پیدا کنید.


تلفن : 09399545088

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل