صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات پزشکی در منزل امید / نحوه انجام فیزیوتراپی بیماران سرطانی در منزل
نحوه انجام فیزیوتراپی بیماران سرطانی در منزل

سرطان جزء بیماری‌های سخت محسوب می‌شود که امروزه افراد زیادی ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند که برای درمان و بهبودی سریع، نیازمند چند متخصص در حوزه‌های مختلف می‌باشد که بیمار را برای رسیدن به بهبودی و بازگشت به حالت عادی زندگی روزانه یاری کنند. معمولاً افراد مبتلا به سرطان در صورتی که از این بیماری رها شده باشند، باز هم عوارض ناشی از سرطان را در جسم خود خواهند داشت که ممکن است بر توانایی‌های فیزیکی، روحی و شغلی فرد نیز تأثیر بگذارد. سرطان و درمان‌های آن می‌تواند باعث مشکلات جسمانی مانند درد، بی‌حسی، تورم، ضعف، از دست دادن تعادل و مشکل در حرکت یا راه رفتن شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیزیوتراپی بیماران سرطانی یکی از بهترین راه‌های کنترل علائم این بیماری است. فیزیوتراپیست ها به افراد کمک می‌کنند تا مشکلات مرتبط با سرطان را مدیریت کنند، سلامت و توانایی های عملکردی خود را بهبود بخشند و به کار و سایر فعالیت ها بازگردند. با توجه به خطراتی که بیمار را حین مراجعه به مرکز فیزیوتراپی تهدید می‌کند و می‌توانند مشکلات جسمانی او را دوچندان سازند، می‌توان این اقدام را بسیار خطرناک نامید، در حالی که می‌توان از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره‌مند شد.

مزایای فیزیوتراپی بیمار سرطانی در منزل

فیزیوتراپی مزایای قابل توجهی در کاهش مشکلات مرتبط با سرطان دارد:

1. مدیریت درد

سرطان و درمان های آن می تواند باعث درد شود که می تواند ناتوان کننده باشد. فیزیوتراپیست‌ها از تکنیک‌های مختلفی مانند درمان دستی، تمرینات ملایم و روش هایی مانند گرما یا سرما درمانی برای کاهش درد و بهبود راحتی استفاده می‌کنند.

2. بازگرداندن تحرک

جراحی و درمان‌ها می تواند منجر به سفتی و کاهش تحرک شود. تمرینات و کشش‌های فیزیوتراپی مناطق خاصی را هدف قرار می دهند تا انعطاف پذیری و حرکت را بازگردانند.

3. افزایش سطح انرژی

خستگی ناشی از سرطان یک چالش رایج است. فیزیوتراپیست‌ها برنامه‌های ورزشی مناسبی را برای بهبود سطح استقامت و انرژی طراحی می‌کنند و به بیماران کمک می‌کنند فعالیت‌های روزانه خود را بازیابند.

4. بهبود عملکرد تنفسی

برخی از سرطان‌ها بر عملکرد تنفسی تأثیر می‌گذارند. فیزیوتراپی شامل تمرین‌های تنفسی است که ظرفیت ریه و اکسیژن‌رسانی را افزایش می‌دهد که برای بهبودی کلی بسیار مهم است.

5. افزایش رفاه عاطفی

عوارض عاطفی سرطان قابل توجه است. فیزیوتراپی از طریق تمرینات هدف‌مند باعث آرامش، کاهش استرس و بهبود سلامت روان می شود.

نحوه انجام فیزیوتراپی بیماران سرطانی در منزل

نحوه انجام فیزیوتراپی بیماران سرطانی در منزل

شیوه فیزیوتراپی که برای بیماران سرطانی ارائه می شود، نسبت به بقیه شیوه های فیزیوتراپی ممکن است متفاوت باشد. هنگام ارائه این خدمات در منزل، شیوه های درمانی تفاوتی با فیزیوتراپی به صورت حضوری نخواهند داشت. فیزیوتراپیست به محل حضور بیمار کرده و تمرینات را شروع میکند. فیزیوتراپیست، دستگاه های مورد نیاز و ابزارهای لازم را به همراه می آورد و به واسطه ورزش ها، ماساژ ها، تمرینات متنوع و وسایل الکتروتراپی به کمک بیمار خواهد آمد.

به خاطر داشته باشید که نحوه انجام فیزیوتراپی در منزل به موارد مختلفی وابسته است که از اصلی ترین آنها بیماری فرد، سن او و میزان همکاری با فیزیوتراپیست می باشد. در هنگام فیزیوتراپی بیمار سرطانی از شیوه های فیزیوتراپی متعددی استفاده می شود. که در این بخش به برخی از آنان اشاره خواهیم کرد:

هزینه فیزیوتراپی بیمار سرطانی در منزل

عوامل بسیاری بر خدمات فیزیوتراپی در منزل تأثیرگذار است و تعرفه ای دقیق برای فیزیوتراپی در منزل وجود ندارد. برای بیان دقیق هزینه فیزیوتراپی درمان سرطان باید فرد معاینه شود و بر اساس شرایط جسمانی وی برنامه فیزیوتراپی متناسب ارائه شود. بر همین اساس هزینه فیزیوتراپی در منزل از هر فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد.

آیا گزگز پا بعد از شیمی درمانی با فیزیوتراپی برطرف می شود؟

درد شیمی درمانی اغلب به صورت احساس سوزش، بی حسی و گزگز توصیف می شود. به این درد، نوروپاتیک می گویند. درد نوروپاتیک نتیجه آسیب به اعصاب ناشی از داروهای شیمی درمانی یا گاهی اوقات خود سرطان است. فیزیوتراپی در حین شیمی درمانی و پرتودرمانی می تواند به مدیریت این عوارض جانبی و بهبود سلامت کلی بیمار کمک کند. هدف فیزیوتراپی در طول درمان سرطان، حفظ یا بهبود عملکرد فیزیکی بیمار، کاهش درد و ناراحتی و ارتقای کیفیت کلی زندگی است.

برای دریافت کلیه خدمات درمانی و پرستاری بیماران سرطانی در منزل ، روی لینک کلیک کنید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
با انواع رادیوگرافی آشنا شویدبا انواع رادیوگرافی آشنا شوید
تاریخ انتشار : 1402-07-07