صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ویزیت پزشک در منزل / ویزیت متخصص و فوق تخصص گوارش در منزل
ویزیت متخصص و فوق تخصص گوارش در منزل

دستگاه گوارش یکی از مهمترین و اصلی ترین ارگانهای بدن است که سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. عوامل بسیاری هستند که سیستم گوارش را دچار اختلال میکنند و باعث بیماریهای جدی و خطرناک میشوند. افراد ممکن است، در طول زندگی خود دچار مشکلات مختلفی اعم از نفخ، سوزش معده، یبوست و... شوند. زمانی که این مشکلات پیش می آید، متخصص گوارش می‌ تواند در این موارد کمک کند و با انتخاب راهکار درست نسبت به درمان شما اقدام کند. ویزیت متخصص گوارش در منزل به صورت کلی شامل ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در محیط منزل شخص است که به دلیل بیماری، ناتوانی، سن بالا، محدودیت حرکتی و غیره نمی‌تواند به مطب یا بیمارستان مراجعه کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این خدمات شامل مراقبت‌های پزشکی، تشخیص و درمان بیماری‌ها، مشاوره پزشکی، پیشگیری و سایر خدمات بهداشتی است. این خدمات به بیماران این امکان را می‌دهند که در محیط آرام و آشنای خود به تشخیص و بهبود بیماری خود بپردازند.

درباره متخصص و فوق تخصص گوارش بیشتر بدانید.

تخصص گوارش، شاخه‌ای از علوم پزشکی و زیر شاخه طب داخلی است که دانش‌آموختگان آن به پیشگیری، تشخیص، درمان و تولید دانش در زمینه بیماری‌های گوارشی، کبدی، مجاری صفراوی و لوزالمعده بزرگسالان می‌پردازد. متخصص گوارش در طی دوران تحصیلی خود با تمامی اجزای دستگاه گوارش آشنا شده است و اطلاعات کافی در خصوص انواع بیماری های گوارشی دارد. متخصص گوارش قادر است مشکلات مربوط به دستگاه گوارشی افراد را تشخیص دهد و برای درمانشان راه حل های مختلفی ارائه کند.

از غدد گوارشی که متخصص گوارش به بررسی آنها می پردازد می توان به معده، پانکراس، روده و کبد و غده های بزاقی اشاره کرد همچنین متخصص گوارش می تواند به تشخیص بیماری های مختص به لوله های گوارشی حلق، مری، معده و روده کوچک و بزرگ و راست روده بپردازد. متخصص گوارش علاوه بر آموزش‌های پزشکی عمومی و تخصص داخلی باید تخصص‌های زیر را نیز داشته باشد:

ویزیت متخصص و فوق تخصص گوارش در منزل

مزایای ویزیت متخصص گوارش در منزل

نیاز به دریافت خدمات پزشکی در منزل برای بسیاری از افراد، امری ضروری است. امروزه مراکز بسیاری از جمله پلتفرم امید سلامتی، با ارائه تخصصی ترین و با کیفیت ترین خدمات پزشکی در منزل، از قبیل اعزام پزشک عمومی و متخصص ، یاری رسان شما عزیزان در ارتقاء سطح سلامت می باشند. شما می توانید جهت ارتباط با مرکز خدمات پزشکی در منزل امید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 تماس حاصل فرمایید.

چه زمانی به ویزیت متخصص گوارش نیاز پیدا می کنیم؟

برخی از علائم و نشانه های مکرر وجود دارد که ممکن است مراجعه به متخصص گوارش را تضمین کند، وی سپس می تواند هر یک از اختلالات مرتبط با علائم شما را تشخیص و درمان کند. برخی علائمی که در صورت بروز حتماً باید به متخصص گوارش مراجعه کنید، عبارتند از:

اجابت مزاج غیرطبیعی

خونریزی مقعدی

خون در مدفوع می تواند از نظر شدت متفاوت باشد؛ اما به طور کلی به این معنی است که در جایی از دستگاه گوارش خونریزی وجود دارد. علت این امر ممکن است یک شکاف مقعدی (بریدگی یا پارگی کوچک در بافت پوششی مقعد)، بواسیر بوده یا مواردی مانند سرطان باشد که به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.

سوزش سر دل مکرر

دل درد گاه به گاه احتمالاً جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ اما دل درد مکرر می تواند نشان دهنده بیماری ریفلاکس معده (GERD)، مری بارت و احتمالاً حتی سرطان مری باشد. اگر ریفلاکس اسید اغلب اتفاق بیفتد، ممکن است مبتلا به GERD باشید و برای تسکین ناراحتی خود دارو دریافت کنید و برای تأیید تشخیص به آزمایش نیاز دارید.

بررسی سرطان روده بزرگ در افراد بالای 50 سال

آزمایش غربالگری یک اقدام پیشگیرانه است و باید قبل از بروز علائم انجام شود. سرطان روده بزرگ اغلب به عنوان پولیپ های پیش سرطانی شروع می شود که می توان در طی کولونوسکوپی آن را تشخیص داد و از بین برد. بعضی از بیماران زودتر به غربالگری کولونوسکوپی نیاز دارند.

درد و نفخ شکمی گاه به گاه، ممکن است به مراجعه به یک متخصص نیاز نداشته نباشد. با این حال، اگر شکم یا نفخ شکم تقریباً بعد از هر وعده غذایی که می خورید، اتفاق می افتد یا همراه با حالت تهوع یا اجابت مزاج دردناک است، حتماً جنبه های ناراحتی خود را به پزشک اطلاع دهید؛ زیرا ممکن است تصمیم بگیرند شما را به یک متخصص گوارش ارجاع دهند.

در صورت بروز برخی از بیماری ها ممکن است در بلع یا عدم بلع دچار مشکل شوید. اگر به طور مکرر درد مری یا مشکل بلع را تجربه می کنید یا اگر مشکل بلع شما با گذشت زمان شدت یابد، بهتر است به متخصص مربوطه مراجعه کنید.
با شروع سن 50 سالگی، افرادی که به طور متوسط خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و رکتوم را دارند بهتر است برای بررسی علائم سرطان و کولونوسکوپی به متخصص گوارش مراجعه کنند.

متخصص گوارش چه بیماری هایی را می توانند در منزل درمان کند؟

  1. فتق هیاتال
  2. هموروئید
  3. فستول های انحرافی، فیشرها و یا آبسه ها
  4. بیماری سلیاک
  5. بیماری کرون
  6. بیماری کبد چرب
  7. بیماری ریفلاکس معده
  8. زخم گوارشی
  9. کولیت زخم
  10. هپاتیت ویروسی

هزینه ویزیت پزشک متخصص گوارش در منزل

هزینه ویزیت متخصص گوارش در منزل با توجه به موارد مختلفی اعم از نوع درخواست بیمار، مسافت طی شده برای رسیدن به منزل، استفاده از خدمات دیگر و... تعیین خواهد شد.

برای کسب اطلاعات درباره چگونگی ویزیت متخصص ریه در منزل ویژه کرج و تهران ، روی لینک کلیک کنید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل