صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ویزیت پزشک در منزل / ویزیت متخصص و فوق تخصص نفرولوژی در منزل
ویزیت متخصص و فوق تخصص نفرولوژی در منزل

کلیه‌ها چندین عملکرد حیاتی را در بدن انجام می‌دهند، از جمله حذف مواد زائد و مایعات اضافی از خون، حفظ تعادل الکترولیت‌ بدن و ترشح هورمون‌ها با عملکردهایی مانند کنترل فشار خون. نفرولوژی علم مربوط به تشخیص و درمان بیماری‌های کلیوی، از جمله اختلالات الکترولیتی و فشار خون بالا و مراقبت از کسانی است که نیاز به درمان کلیه دارند، از جمله بیماران دیالیزی و پیوند کلیه. بسیاری از بیماری‌هایی که کلیه را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهند، اختلالات سیستمیک هستند که به خود اندام محدود نمی‌شوند و ممکن است نیاز به درمان خاصی داشته باشند، مانند مشکلات اکتسابی، بیماری‌های خودایمنی و همچنین مشکلات مادرزادی یا ژنتیکی.

آنچه در این مطلب میخوانید

پزشک نفرولوژی که به او نفرولوژیست نیز می‌گویند، پزشکی است که در بیماری‌های مربوط به کلیه‌ها تخصص دارد و همچنین در مورد چگونگی تأثیر بیماری‌های کلیوی و اختلال عملکرد کلیه بر سایر سیستم‌های بدن، آگاهی بالایی دارد. امروزه امکاناتی فراهم شده است تا تشخیص بیماری‌ها و درمان آنها در خانه بیمار به صورت دقیق انجام شود و برای بسیاری از بیماری‌ها نیاز نباشد که افراد به مراکز درمانی مراجعه کنند. ویزیت متخصص نفرولوژی در منزل باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه بیمار می‌شود و دیگر لزومی ندارد تا افراد ساعت‌ها در ترافیک خیابان‌ها بمانند و در صف طولانی مطب‌ها و بیمارستان‌ها معطل شوند.

متخصص نفرولوژی چه کسی است؟

نفرولوژیست پزشکی است که درباره بیماری های کلیوی و درمان آنها تخصص دارد. تخصص این پزشکان در این سه مورد به طور مختصر اما جامع ذکر شده است:

  1. شناسایی و درمان بیماری هایی که مخصوصا روی کلیه ها تأثیر دارند.
  2. تأثیر سایر بیماری ها بر کلیه ها و فعالیت آنها در دراز مدت و کوتاه مدت
  3. پیامدهای اختلال فعالیت کلیه ها و بیماری های آنها بر سایر اندام های بدن

نیاز به دریافت خدمات پزشکی در منزل برای بسیاری از افراد، امری ضروری است. امروزه مراکز بسیاری از جمله پلتفرم امید سلامتی، با ارائه تخصصی ترین و با کیفیت ترین خدمات پزشکی در منزل، از قبیل اعزام پزشک عمومی و متخصص ، یاری رسان شما عزیزان در ارتقاء سطح سلامت می باشند. شما می توانید جهت ارتباط با مرکز خدمات پزشکی در منزل امید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 تماس حاصل فرمایید.

علل مراجعه به متخصص نفرولوژی

ممکن است به علت های مختلفی متخصص داخلی شما را به نفرولوژیست ارجاع دهد که به شرح زیر است:

به غیر از علائم ذکر شده، علائم دیگری نیز وجود دارد که به شما می گوید چه زمانی باید به متخصص نفرولوژیست مراجعه کنید. به عنوان مثال، هنگامی که تغییراتی در ادرار وجود دارد، ادرار کمتر یا اصلاً ادرار نمی کند، زمانی که ادرار تیره یا کف آلود است. همچنین در صورت ابتلا به فشار خون و دیابت، مراجعه به این پزشک متخصص ضروری است؛ زیرا این بیماری ها باعث آسیب به کلیه ها می شوند. حتی زمانی که سابقه بیماری قلبی در خانواده وجود دارد انجام آن به عنوان پیشگیری مناسب است.

فوق تخصص نفرولوژی

بیماری های مربوط به نفرولوژی

برخی از بیماری هایی که توسط فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری (نفرولوژیست) درمان میشوند و در تخصص آنها است در لیست زیر آمده است:

خدمات پزشک نفرولوژی در منزل

خدماتی که متخصص نفرولوژی در منزل انجام می‌دهد، شامل موارد زیر هستند:

معاینه فیزیکی بیمار

متخصص نفرولوژی ابتدا اقدام به پرسش سؤالاتی درباره سابقه پزشکی بیمار و داروهایی که مصرف می‌کند، می‌نماید. سپس علائم بیمار را بررسی کرده و معاینه فیزیکی را انجام می‌دهد. در صورت لزوم آزمایشات لازم که می‌توانند شامل نمونه خون، ادرار و … باشند را تجویز می‌کند و در صورت امکان در محل نمونه گیری را انجام می‌دهد.

تجویز درمان‌های لازم

پس از آن که مشکل بیمار تشخیص داده شد، درمان‌های لازم که می‌تواند شامل دارو درمانی، دیالیز، جراحی و … باشند را تجویز می‌کند. همچنین در صورت نیاز بیمار را به متخصص دیگری ارجاع می‌دهد.

ارائه نکات مراقبت از کلیه

متخصص نفرولوژی نکاتی درباره مراقبت از کلیه، مانند میزان مصرف مایعات، مشورت با پزشک تغذیه و توجه به علائمی که بیمار تجربه می‌کند را آموزش می‌دهد.

بررسی روند بهبودی بیمار

چه بیمار با استفاده از دارو درمانی، دیالیز و … تحت درمان قرار بگیرد و چه جراحی شود، نفرولوژیست با مراجعه به منزل بیمار، روند بهبودی او را تحت نظر قرار می‌دهد.

مزایای ویزیت متخصص نفرولوژی در منزل

هزینه ویزیت متخصص کلیه (نفرولوژی) در منزل

موارد متعددی در تعیین قیمت ویزیت متخصص نفرولوژی در منزل نقش دارند. به عنوان مثال دوری مسافت، نوع معاینات و آزمایشات و مدت زمانی که ویزیت طول می‌کشد، در تعیین هزینه نهایی نقش دارند.

برای کسب اطلاعات درباره چگونگی ویزیت متخصص ریه در منزل ویژه کرج و تهران ، روی لینک کلیک کنید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :امیر باطنی [ 1402-08-27 ]
سلام خسته نباشید به مدت یک هفته هست که توی ادرارم خون میبنم البته سنگ کلیه دارم چجور باید درمانش کنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
با انواع سرطان اشنا شویدبا انواع سرطان اشنا شوید
تاریخ انتشار : 1402-09-30