صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات پزشکی در منزل امید / اقدامات درمانی متخصصان ارتوپدی در منزل
اقدامات درمانی متخصصان ارتوپدی در منزل

ارتوپدی یک تخصص پزشکی است که به آسیب‌ها و بیماری‌های سیستم اسکلتی-عضلانی بدن می‌پردازد. بیشتر انسان‌ها در طول زندگی خود نیاز به مراجعه به متخصص ارتوپدی دارند. پزشکان ارتوپد برای درک سیستم اسکلتی-عضلانی بسیار پیچیده بدن که شامل استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و اعصاب می‌شود، تحت آموزش‌های گسترده‌ای قرار گرفته‌اند. متخصص ارتوپدی امروزه بیماری ها و صدمات تنه و اندام ها را درمان می کند. حوزه ی فعالیت وی به استخوان ها و مفاصل محدود نمی شود، بلکه عضلات، تاندون ها، رباط ها، اعصاب، بورس های مفصلی و رگ های خونی را نیز در بر می گیرد و تشخیص ها و روش های درمانی لازم را انجام می دهند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بدون یک سیستم اسکلتی-عضلانی با عملکرد روان، شما برای حرکت، کار و فعالیت‌های عادی روزانه، با مشکلات جدی رو به رو خواهید شد. برای افرادی که با مشکلات اسکلتی-عضلانی جدی مواجه هستند، ممکن است مراجعه به مطب متخصص ارتوپد، سخت باشد. از این رو امروزه امکاناتی فراهم شده تا ویزیت پزشک در منزل انجام شود. هنگامی که بیمار درخواست ویزیت پزشک متخصص ارتوپدی در منزل را دارد، پزشکان متخصص و فوق تخصص ارتوپد به منزل اعزام شده و ویزیت و درمان بیمار در منزل را نیز انجام می دهند.

درباره متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپد باید 7 سال دوره عمومی را بگذراند و پس از طی امتحانات وارد دوره ی تخصص ارتوپدی شود. گذراندن این دوره بین 4 تا 5 سال در دانشگاه های مختلف زمان میبرد. از آنجا که این حوزه ی پزشکی از دقت و حساسیت زیادی برخوردار است افرادی که می خواهند تحت درمان متخصصین این حوزه قرار بگیرند در پی این هستند که روند تشخیص و درمان به دست بهترین متخصص ارتوپدی انجام شود. پزشک متخصص ارتوپدی، تخصص پزشکی خود را در زمینه تمرکز بر درمان و جراحی بیماری های اسکلتی عضلانی و در زمینه استخوان، مفاصل و حرکت گرفته است.

این پزشک در زمینه تشخیص و درمان اختلالات ستون فقرات، آرتریت، آسیب های ورزشی، تروما و شکستگی آموزش دیده است. همچنین در زمینه ارتوپدی روش های مختلفی از جمله جراحی و غیر جراحی وجود دارد. پزشک جراح با متخصص ارتوپدی کمی متفاوت است. یک متخصص ارتوپدی می تواند دوره های جراحی این زمینه پزشکی را نیز طی کند. به عنوان مثال ممکن است آموزش های اضافی را با کمک فوق تخصص ستون فقرات تکمیل کرده و در جراحی ستون فقرات تخصص داشته باشد. به بیانی دیگر ارتوپدی شاخه ای از پزشکی است که به درمان و اصلاح سخت ترین عضو بدن یعنی استخوان و مسائل مربوط به آن پرداخته است.

نیاز به دریافت خدمات پزشکی در منزل برای بسیاری از افراد، امری ضروری است. امروزه مراکز بسیاری از جمله پلتفرم امید سلامتی، با ارائه تخصصی ترین و با کیفیت ترین خدمات پزشکی در منزل، از قبیل اعزام پزشک عمومی و متخصص ، یاری رسان شما عزیزان در ارتقاء سطح سلامت می باشند. شما می توانید جهت ارتباط با مرکز خدمات پزشکی در منزل امید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 تماس حاصل فرمایید.

مزایای ویزیت متخصص ارتوپدی در منزل

وظایف پزشک ارتوپد

ارتوپدها وظایف و مسئولیت‌های گسترده‌ای دارند که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

ویزیت متخصص ارتوپدی در منزل

اقدامات درمانی متخصصان ارتوپدی در منزل

کنترل شرایط خاص بیمار

در هنگام ویزیت پزشک متخصص ارتوپد در منزل باید شرایط جسمانی، محیطی و... بیمار مورد بررسی قرار داده شود، تا درمان مناسب برای فرد بیمار با انتخاب کردن دارو و روش درمانی مناسب انجام شود. اطلاعات مهمی که باید پزشک ارتوپد در منزل بداند شامل شیردهی، بارداری، سبک زندگی و... می‌باشد.

بررسی کردن علائم

وقتی که شرایط بیمار کنترل شد، باید پزشک ارتوپد منشأ علائم را شناسایی کرده و نوع و میزان آسیب را تشخیص دهد. پزشک ارتوپد در محل، فرد بیمار را معاینه کرده و عملکرد سیستم‌های بدن مانند سیستم تنفس، عصبی، گردش خون و دمای بدن را بررسی می‌کند.

تشخیص تکمیلی

تشخیص تکمیلی بیماری باید با توجه به نتایج عکسبرداری و آزمایشات انجام شود. تا هیچگونه ابهامی در انتخاب روش درمان و داروها به وجود نیاید. تشخیص ناقص یا اشتباه بیماری باعث بروز آسیب های جبران ناپذیری به بدن بیمار خواهد شد.

درمان بیماری

زمانی که ویزیت پزشک متخصص ارتوپد در منزل انجام می‌شود امکان دارد که درمان افراد بیمار محدود به یک جلسه نباشد. درمان‌هایی که پزشک ارتوپد در منزل می‌تواند برای بیماران در نظر بگیرد شامل استفاده از دارو، جراحی یا تغییر سبک زندگی باشد.

چه کسانی کاندیدای مناسب معاینه متخصصان ارتوپدی در منزل هستند؟

گاهی افراد پس از درک درد و ناراحتی از اینکه باید با چه متخصصی تماس بگیرند سردرگم می مانند. در ادامه علائمی که با داشتن آن باید با پزشک ارتوپد تماس گرفت را آورده ایم:

چه موقع به ویزیت متخصص ارتوپدی نیاز پیدا می کنیم؟

به طور معمول اکثر افرادی که به متخصص ارتوپدی مراجعه می کنند، ناراحتی و درد زیادی را در مفاصل و استخوان های خود داشته که از آن رنج می برند. به عنوان مثال می توانیم این درد ها را در بخش هایی از بدن از جمله پا، دست، کمر و ... بیان کنیم. علاوه بر آن بسیاری از افراد دیگری که به این پزشکان مراجعه می کنند، کسانی هستند که دچار التهاب و تورم مفصلی در قسمت هایی از بدن مانند مهره های کمر، گردن و ... شدند. در ادامه افرادی که باید برای درمان مشکلات خود به متخصص مراجعه نمایند را بررسی می نماییم:

افراد دارای درد های مفصلی

درد مفصل یکی از شایع ترین مشکلات این روز ها بوده که می تواند فرد را در انجام کارهای روزمره خود دچار مشکل کند. در گذشته بیشتر افراد سالمند به درد مفصل مبتلا می شدند؛ اما امروزه سبک نادرست زندگی به قدری زیاد شده است که این عارضه حتی برای افراد زیر 20 سال هم رخ می دهد.

افراد دارای دردهای استخوان

شایع بودن درد های استخوانی از درد های مفصلی کمتر می باشد. این دردها می توانند دارای منشأ استخوانی و یا حتی غیر استخوانی باشند. به طور کلی این نوع دردها به دلایل متفاوتی ایجاد می شوند که به همین دلیل متخصص ارتوپدی با دقت فراوان به تشخیص آن می پردازد تا بتواند درمان مناسب برای بیمار را انجام دهد.

افراد مبتلا به التهاب و ورم مفصل

معمولاً وقتی که مفصل ورم می کند، نشانه و علائمی مانند قرمزی، درد، کاهش محدوده حرکتی، خشکی و سفتی و گرما را به همراه خود دارد. موارد متعددی می توانند در بروز این درد ها نقش داشته باشند. البته باید این را در نظر داشته باشید که باید به این نوع دردها توجه جدی داشته باشید؛ زیرا احتمال وجود نوعی بیماری جدی وجود خواهد داشت.

هزینه ویزیت دکتر ارتوپد در منزل

هزینه ویزیت دکتر ارتوپد در منزل نرخ ثابتی ندارد. وزارت بهداشت هر سال تعرفه و هزینه ای را اعلام می دارد که مختص همان سال بوده و فقط مبلغی است پایه برای حضور پزشک ارتوپد در منزل که در صورت نیاز به خدمات دیگری که بیمار احتیاج دارد و دریافت می دارد از جمله تزریقات، عکس ارتوپدی و خدمات توانبخشی فیزیوتراپی یا کاردمانی، این هزینه ها نیز به نرخ مصوب اضافه خواهد شد. همچنین باید بدانیم این نرخ ها بستگی به فاصله جغرافیایی منزل بیمار و مطب پزشک متخصص نیز دارد ضمن اینکه مدت زمان حضور متخصص ارتوپد در منزل، زمان حضور و در شب یا روز بودن و یا ویزیت در روزهای تعطیل در میزان هزینه تأثیرگذار است.

شما می توانید برای تزریق واکسن آنفلانزا در منزل ویژه همه مناطق تهران و کرج از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 متعلق به پلتفرم امید سلامتی، یکی از معتبرترین ارائه دهندگان خدمات پزشکی درمانی در منزل اقدام نمایید و در سریعترین زمان ممکن، به این خدمت دسترسی پیدا کنید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :ایوبی [ 1402-08-23 ]
سلام خسته نباشید هزینه ویزیت دکتر ارتوپد در منزل چقدره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
سرطان چیست و چه علائمی دارد؟سرطان چیست و چه علائمی دارد؟
تاریخ انتشار : 1402-09-16