صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ویزیت پزشک در منزل / چه افرادی نیاز دارند توسط فوق تخصص ریه در منزل ویزیت شوند؟
چه افرادی نیاز دارند توسط فوق تخصص ریه در منزل ویزیت شوند؟

ریه‌ها عضوی حیاتی در بدن هستند که وظیفه تأمین اکسیژن و دفع دی‌اکسید کربن را بر عهده‌ دارند. بیماری‌های ریوی می‌توانند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کنند، ازجمله تنگی نفس، سرفه، درد قفسه سینه و خستگی. پزشک متخصص ریه، بر روی سلامت دستگاه تنفسی و ریه تمرکز دارد و جهت درمان تمامی مشکلات ریوی و تنفس تلاش می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

ویزیت متخصص ریه در منزل یک روش جدید و نوین برای ارائه خدمات پزشکی است که مزایای زیادی برای بیماران دارد. حضور در مراکز درمانی و مطب پزشک به علت وجود عفونت‌ ها و بیماری‌ های مختلف می‌ تواند شانس ابتلا ما به بیماری‌ های مختلف را افزایش دهد. معاینه توسط متخصص ریه در منزل بسیار می تواند به افرادی که خروج از منزل برای آنها به علت آلودگی خطرناک است کمک کند و خطر ابتلا به بیماری‌ ها را کاهش دهد.حضور پزشک در منزل موجب افزایش کیفیت و دقت خدمات پزشکی خواهد شد و درمان را برای شما ساده می‌ کند.

اطلاعاتی درباره ی متخصص ریه

متخصص ریه و یا پولمونولوژیست، یک پزشک متخصص در زمینه بیماری های دستگاه تنفسی است. دستگاه تنفسی شامل ریه ها، مجاری هوایی (دهان، بینی، حلق، حنجره و نای) و عضلات تنفسی (از جمله دیافراگم و عضلات بین دنده ای) می باشد. متخصصان ریه می توانند طیف وسیعی از بیماری ها و اختلالات تنفسی را از آسم و برونشیت تا سرطان ریه وCOPD را تشخیص داده درمان کنند. متخصصین ریه برای تشخیص، معالجه، درمان و پیشگیری از بیماری های تنفسی آموزش دیده اند. علاوه بر این، آنها درک وسیعی از تأثیر بیماری های تنفسی بر سایر سیستم های تشکیل دهنده بدن دارند.

نیاز به دریافت خدمات پزشکی در منزل برای بسیاری از افراد، امری ضروری است. امروزه مراکز بسیاری از جمله پلتفرم امید سلامتی، با ارائه تخصصی ترین و با کیفیت ترین خدمات پزشکی در منزل، از قبیل اعزام پزشک عمومی و متخصص ، یاری رسان شما عزیزان در ارتقاء سطح سلامت می باشند. شما می توانید جهت ارتباط با مرکز خدمات پزشکی در منزل امید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 تماس حاصل فرمایید.

متخصص ریه چه بیماری هایی را درمان می کند؟

یک متخصص ریه ممکن است به عنوان تنها متخصص واجد شرایط در برخی زمینه ها فعالیت کند یا به عنوان بخشی از تیم مراقبت متشکل از یک پزشک مراقبت های اولیه، آنکولوژیست، روماتولوژیست، جراح سینه، قلب، ژنتیک، متخصص آلرژی، متخصص تنفسی و متخصص مراقبت های ویژه فعالیت کند. بیماری هایی که متخصص ریه می تواند تشخیص داده و درمان کند، عبارتند از:

معاینه متخصص ریه

سایر بیماری های که متخصصان ریه می توانند آنها را درمان کنند، عبارتند از:

چه افرادی نیاز دارند توسط فوق تخصص ریه در منزل ویزیت شوند؟

اغلب افرادی که احساس می‌کنند از نظر تنفس و قفسه سینه مشکل دارند می توانند از خدمات ویزیت متخصص ریه در منزل استفاده کنند؛ اما می توان گفت مهم ترین گروه‌ هایی که متخصص ریه را در منزل ملاقات می ‌کنند، افراد سالمند و کم توان، خانم‌ های باردار، افراد دارای معلولیت جسمی یا روحی، بیماران مبتلا به بیماری‌ های مزمن و کودکان هستند. حضور در مراکز درمانی و مطب پزشک به علت وجود عفونت‌ و ویروس های مختلف می‌ تواند شانس مبتلا شدن به بیماری‌ های گوناگون را زیاد کند. حال اگر فرد مراجعه کننده دارای بیماری حاد یا مزمن ریوی نیز باشد بیماری او وخیم شده و خطرناک می شود، بنابراین ویزیت متخصص ریه در منزل می‌ تواند بیماران ریوی را از خطر ابتلا به بیماری ‌های دیگر مصون بدارد. همچنین افرادی که نباید در معرض ترافیک و یا آلودگی صوتی و تنفسی قرار گیرند و یا دارای مشغله زیاد بوده و تردد در محیط‌ های شلوغ را دوست ندارند و به دنبال آرامش هستند نیز می‌توانند پزشک را در منزل ملاقات کنند.

مزایای ویزیت متخصص ریه در منزل

  1. بیمار در معرض عفونت‌های مقاوم به درمان بیمارستانی قرار نمی‌گیرد.
  2. بیماران آسیب‌پذیر در معرض آلاینده‌های هوا و استرس آلودگی صوتی قرار نمی‌گیرند.
  3. احتمال ابتلا به بیمارهای واگیردار جمعی مانند آنفولانزا و کرونا کاهش می‌یابد.
  4. بیمار، خستگی جابه‌جایی و ترافیک سنگین را تجربه نمی‌کند.
  5. روحیه بیمار به‌دلیل عدم مواجه با بیماران بدحال حفظ می‌شود.
  6. کودکان کمتر از محیط بیمارستان تحت استرس و اضطراب قرار می‌گیرند.
  7. تمرکز و زمان متخصص ریه، برای معاینه و درمان بیشتر است.

اقداماتی که متخصصان ریه می توانند در منزل انجام دهند

پزشک متخصص با معاینه و تست‌های مختلف احتمال وجود مشکلات مختلف ریوی، تنفسی را بررسی می‌کند و حداقل سلامت ریه را تأیید می‌کند.

پزشک با معاینه فیزیکی و بررسی علائم بیمار، نوع دقیق بیماری را تشخیص می‌دهد. به این منظور ممکن است تست‌های تکمیلی مانند آزمایشات، برونکوسکوپی، اشعه ایکس، اسپیرومتری یا سایر روش‌ها استفاده کند.

متخصص ریه در خانه با استفاده از اقداماتی مثل تغییر سبک زندگی (ورزش، تغذیه مناسب، سیگار نکشیدن، متعادل کردن وزن، فیزیوتراپی تنفسی و …)، دارودرمانی، عمل جراحی،‌ پیوند، اکسیژن درمانی و … بیماری‌های تنفسی را بهبود می‌بخشد.

اغلب بیماری‌های ریوی مزمن بوده و با یک جلسه ویزیت درمان نخواهند شد. مشکلات ریه ممکن است به درمان طولانی مدت و ویزیت مجدد احتیاج داشته باشند. متخصص ریه در منزل می‌بایست سبک زندگی و سیر بیماری را تحت نظر قرار دهد تا درمان مؤثر را داشته باشد.

چه زمانی نیاز به معاینه متخصص ریه داریم؟

هرگونه نشانه ی احتمالی نشان دهنده مشکل در ریه را باید جدی بگیریم و سریعاً به پزشک مراجعه کنیم. خس خس سینه، سرفه مداوم و تنگی نفس هنگام بالا رفتن از پله ها، برخی از علائم بیماری ریوی است که باید مراقب آنها باشید. هرچه زودتر مشکل احتمالی ریه تشخیص داده شود، دوره درمان، مؤثر تر، کوتاه تر و کم هزینه تر خواهد بود. شرایطی که در آن به خدمات ویزیت متخصص ریه در منزل نیاز دارید:

  1. پیچیده بودن بیماری ریه
  2. نیاز به تغییر داروی بیمار ریوی
  3. مراقبت پس از جراحی

هزینه متخصص ریه در منزل

در مورد تعرفه و هزینه ویزیت متخصص ریه در منزل باید گفت که میزان دقیق هزینه به مؤلفه‌هایی مثل نوع نسخه، ویزیت، داروهای تجویز شده و بیمه شخص بستگی دارد. در شرایطی ممکن است بیمه بیمار به طور کامل هزینه ویزیت در منزل را نیز پوشش دهد. توجه داشته باشید که تعرفه خدمات درمانی و پزشکی مثل تزریقات، وصل سرم، سوندگذاری، اکسیژن تراپی، آزمایشات و … جداگانه محاسبه می‌شود. با این حال تعرفه ویزیت متخصص در منزل توسط وزارت بهداشت تعیین شده است.

شما می توانید برای تخلیه آب شکم در منزل ، با پلتفورم امید سلامتی از طریق شماره های درج شده در همین صفحه


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :کریمی [ 1402-08-21 ]
من خیلی وقته که حتی یه کمی هم که میدوم سریع نفسم میگیره، میخواستم یه تست ریه برای من در منزل انجام بدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
با انواع رادیوگرافی آشنا شویدبا انواع رادیوگرافی آشنا شوید
تاریخ انتشار : 1402-07-07
سرطان چیست و چه علائمی دارد؟سرطان چیست و چه علائمی دارد؟
تاریخ انتشار : 1402-09-16