صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / سوراخ كردن گوش در منزل توسط پزشک بدون درد
سوراخ كردن گوش در منزل توسط پزشک بدون درد

سوراخ کردن بدن و آویختن زیورآلات و تزئین بدن، از زمان‌های بسیار دور توسط اقوام مختلف انجام می‌گرفته است. متعارف‌ترین نوع سوراخ کردن بدن، سوراخ کردن گوش و آویز کردن گوشواره است. سوراخ کردن گوش امری سلیقه ‌ای و غیر ضروری است و در میان برخی از اقوام و ملل به عنوان فرهنگ و آداب و رسوم قومی رواج دارد. تمامی قسمت های گوش که متشکل از دو ناحیه نرمه و غضروف گوش است می تواند سوراخ شود.نرمه ی گوش حالت نرم و گوشتی دارد و در پایین ترین قسمت گوش به حالت آویزان قرار دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

غضروف گوش نسبت به استخوان نرم تر و نسبت به نرمه ی گوش، سفت تر است. امروزه دریافت خدمات مختلف در منزل با توجه به راحتی انجام کار برای درخواست کننده رایج شده است. سوراخ کردن گوش در منزل میتواند خدمتی باشد تا تردد شما به مراکز درمانی را کاهش دهد و نیاز به جستجوی مراکز انجام این کار در سطح شهر نباشد.کودکان نیز در محیط خانه احساس ترس کمتری دارند و با آرامش بیشتری این عمل انجام میگیرد.

کلیه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل را از پلتفرم امید سلامتی بخواهید. این مجموعه با کادری مجرب و متخصص در هر ساعتی از شبانه روز آماده ارائه خدمت به تقاضیانی می باشد که در کلیه مناطق تهران و کرج ساکن هستند.

انواع روش های سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

تفنگ مخصوص

این تفنگ کمک می‌کند تا میخ گوشواره به صورت ناگهانی وارد گوش شود. به نوعی می‌توان گفت که تفنگ گوش سوراخ کن، مانند دستگاه منگنه عمل می‌کند و به صورت لحظه‌ای میخ گوشواره را درون گوش قرار می‌دهد. سوراخ کردن گوش با تفنگ، یک روش رایج است که درد کمی دارد و فرد پس از سوراخ کردن گوش، خونریزی زیادی نخواهد داشت.

سوراخ کردن گوش با سوزن

در این روش از یک سوزن تو خالی استفاده می‌شود که پس از وارد کردن آن به گوش، حلقه گوشواره نیز از درون آن عبور داده می‌شود و سپس سوزن را از گوش خارج می‌کنند. در این روش از سوزن آنژیوکت هم به این دلیل که تو خالی است می‌توان استفاده کرد.

استفاده از دو سوزن

زمانی که از دو سوزن استفاده می‌شود، بیمار درد کمتری احساس می‌کند؛ زیرا در ابتدا یک سوزن بسیار نازک وارد گوش می‌شود، سپس یک سوزن بزرگتر بر روی سوزن کوچک قرار می‌گیرد و در حالی که سوزن کوچک از گوش خارج می‌شود، سوزن بزرگتر وارد گوش می‌شود.

سوراخ کردن گوش

نکات قبل از سوراخ کردن گوش در منزل

شستشوی گوشها و تمیز بودن آن از نکات اولیه رعایت بهداشت قبل از سوراخ کردن گوش در منزل است؛ بنابراین بهتر است قبل از سوراخ کردن گوش دوش بگیرید ویا گوش ها را بشویید و تمیز کنید. این کار احتمال عفونت محل پرسینگ گوش را کاهش می دهد.

مراقبت های پس از سوراخ کردن گوش

عوارض سوراخ کردن گوش

  1. عکس‌العمل‌های آلرژیتیک. برخی از جواهرات، به ویژه قطعات ساخته شده از نیکل(Nickel)، می‌توانند واکنش‌های آلرژیک ایجاد کنند.
  2. عفونت‌های پوستی. این نوع از عوارض ممکن است باعث قرمزی، درد، تورم یا ترشحات چرکی بعد از سوراخ کردن شود. پیرسینگ می‌تواند منجر به ایجاد جای زخم و برجستگی در اثر رشد بیش از حد بافت اسکار (کلوئیدها) شود.

هزینه سوراخ کردن گوش در منزل

هزینه سوراخ کردن گوش شما بستگی به نوع سوراخ کردن گوش و ناحیه مورد نظر دارد.

شما می توانید برای هماهنگی انجام رادیوگرافی قفسه سینه در منزل با شماره های درج شده در این صفحه تماس حاصل فرمایید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی [ 1402-10-18 ]
سلام. برای. آقایون. درمنزل. انجام. میشه.

لیلا فتحی [ 1402-10-17 ]
قزوین برای سوراخ گوش میاید؟نوزاد ۶ ماه

سلطانی [ 1402-08-21 ]
سلام دو تا دختر دو قلو 10 ساله دارم ،اطمینان ندارم ببرمشون جای دیگه ممنون میشم که در منزل برای ما انجام بدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل