صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رادیوگرافی در منزل / تشخیص آنوریسم آئورت، مشکلات رگهای خون و بیماری مادرزادی قلب با رادیوگرافی
تشخیص آنوریسم آئورت، مشکلات رگهای خون و بیماری مادرزادی قلب با رادیوگرافی

در بدن انسان تعداد زیادی سرخرگ وجود دارد این سرخرگ یا شریان ها (Arteries) عضوی اصلی و حیاتی در بدن انسان می باشند. این شریان ها خون حاوی اکسیژن را از قلب گرفته و به سایر اندام ها و بافت های بدن انسان منتقل می کنند که مهم ترین آنها دو سرخرگ اصلی متصل به قلب با نام های شریان ریوی و سرخرگ آئورت هستند. برخی از افراد به صورت مادرزادی دارای سرخرگ هایی با دیواره ضعیف هستند که در سنین بالاتر این عارضه باعث بروز بیماری آنوریسم در سرخرگ آئورت می شود. آنوریسم در واقع به معنی گشاد شدن رگ های خونی می باشد که در آن شریان یا رگ های دیواره سرخرگ به اندازه غیر طبیعی متورم می شود در واقع آنوریسم سبب رگ‏ برآمدگی، بزرگ شدن یا بیرون‌زدگی دیواره سرخرگ می شود. آنوریسم در قسمت های مختلف بدن ممکن است رخ بدهد که معمولاً در آئورت یا سرخرگ هایی که در مغز، پاها، یا دیواره قلب وجود دارد، ایجاد می‌شود. آنوریسمی که در شریان اصلی قلب اتفاق می‌افتد که آنوریسم آئورت یا قلبی نامیده می شود. از آنجایی که رگ‌های بزرگ نزدیک قلب (آئورت و شریان ریوی) در رادیوگرافی قفسه سینه قابل مشاهده است، می تواند آنوریسم آئورت، دیگر مشکلات عروق خونی یا بیماری‌های قلبی مادرزادی را مشخص کند. رادیولوژی قفسه سینه یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های تشخیصی است. این روش علاوه بر اینکه غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و سهل‌الوصول است، می‌تواند اطلاعات مفیدی راجع به وضعیت بالینی بیمار در اختیار کادر پزشکی قرار دهد. در این تصویربرداری، با استفاده از اشعه ایکس، عکس‌هایی از قلب و عروق خونی بر روی فیلم رادیولوژی و یا بر روی رایانه به صورت دیجیتالی تهیه می‌شود.

مرکز خدمات پزشکی در منزل امید، با سالها تجربه، آماده اعزام رادیولوژیست به محل است برای کسانی که به هر دلیل مایل هستند انواع رادیوگرافی از جمله رادیوگرافی قفسه سینه در منزل انجام شود. رادیوگرافی در منزل از طریق این مرکز ، برای مناطق 22 گانه شهر تهران و استان البرز قابل انجام است. لطفا برای دریافت مشاوره رایگان و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 در 24 ساعت شبانه روز اقدام فرمایید.

علائم آنوریسم قلبی

برآمدگی یا آنوریسم هایی که در شریان عضله قلب مانند شریان آئورت ایجاد می شود، علائم و نشانه هایی دارد. از جمله علائم آنوریسم قلبی عبارتند از:

رادیوگرافی مشکلات قلبی در منزل

رادیوگرافی آنوریسم آئورت

در طول فرآیند، بدن شما بین یک دستگاهی که اشعه ایکس تولید می‌کند و یک صفحه که تصاویر را به صورت دیجیتالی تولید می‌نماید، قرار می‌گیرد. ممکن است از شما بخواهند در موقعیت های مختلف قرار بگیرید تا تصاویر از قسمت های مختلف قفسه سینه گرفته شود. در طول گرفتن تصویر از نمای جلویی بدن، شما در مقابل یک صفحه می‌ایستید، بازوان خود را به سمت بالا می‌برید یا در دو طرف نگه می دارید. تکنسین مربوطه شاید از شما بخواهد یک نفس عمیق بکشید و آن را به مدت چند ثانیه نگه دارید. نگه داشتن نفس پس از استنشاق، به قلب و ریه‌های شما کمک می‌کند در تصویر به صورت واضح دیده شوند. در طول نمایش جانبی، شما می‌چرخید و یکی از شانه‌های خود را بر روی صفحه می‌گذارید و دست خود را به بالای سر می‌برید. باز هم ممکن است از شما خواسته شود نفس عمیق بکشید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید. رادیوگرافی قفسه سینه معمولاً دردی به همراه ندارد. زمانی که تابش از بدن شما عبور می‌کند هیچ حسی نخواهید داشت. اگر نمی‌توانید بایستید، ممکن است به صورت نشسته یا دراز کشیده، مورد آزمایش قرار بگیرید.

اقدامات لازم پیش از رادیوگرافی قفسه سینه

مرکز خدمات پزشکی در منزل امید، یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات سونوگرافی ، رادیولوژی ، پرستاری و ... در منزل، برای مناطق 22 گانه شهر تهران و استان البرز میباشد. لطفا برای دریافت مشاوره رایگان و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 در 24 ساعت شبانه روز اقدام فرمایید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :قربانی [ 1402-07-13 ]
با سلام و خسته نباشید آقای دکتر میخواستم بدونم بعد از انژیو درد خفیفی که مثل درد عضله هست طبیعیه ؟ میشه لطفا بنده در منزل خودم ویزیت بشم کرج هستم

حسین [ 1402-07-13 ]
سلام شما متخصص قلب دارید که ئاخل منزل ویزیت کنند من کرج هستم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل