صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات پرستاری در منزل / تزریق خون برای چه افرادی کاربرد دارد؟
تزریق خون برای چه افرادی کاربرد دارد؟

خون سالم جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. زنان مبتلا به عوارض دوران بارداری و زایمان، کودکان مبتلا به کم خونی شدید، افرادی که دچار تصادف شده‌اند، بیمارانی که باید جراحی شوند و مبتلایان به سرطان افرادی هستند که ممکن است به تزریق خون نیاز پیدا کنند. تزریق خون می‌تواند خونی را که از دست داده اید جایگزین کند یا فقط مایعات یا سلول های موجود در خون را جایگزین کند (مانند گلبول های قرمز، پلاسما یا سلول هایی که پلاکت نامیده می‌شوند).

لازم به ذکر است تزریق خون در منزل توسط پلتفرم امید سلامتی ارائه نمی گردد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کلیه خدمات این موسسه و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 اقدام فرمایید.

کاربرد تزریق خون

موارد نیازمند تزریق خون

گاهی اوقات، بیماری می تواند تولید خون سالم را برای بدن شما دشوار کند. برخی از شرایطی که ممکن است نیاز به درمان انتقال خون داشته باشند عبارتند از:

  1. کم خونی
  2. سرطان
  3. هموفیلی
  4. بیماری کلیوی
  5. بیماری کبد
  6. عفونت شدید
  7. کم خونی داسی شکل
  8. ترومبوسیتوپنی

نحوه تزریق خون

ناحیه خونگیری در جلوی بازوی شما تمیز شده و یک سوزن استریل کاملاً جدید برای دریافت خون وارد می شود.

تزریق خون در چه مواقعی ضروری است؟

تزریق خون برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی مهم است مانند بیماریهای خونی، در درمان بعضی جراحت ها و جراحی های بزرگ که در آن خون از دست رفته است و سرطان.

تزریق پلاکت خون

پلاکت یکی از عوامل اصلی در انعقاد خون است. پلاکت خون پایین ممکن است فرد را در معرض خون‌ریزی و در موارد شدید حتی مرگ قرار دهد. به همین دلیل، سطح پلاکت خون پایین باید جدی گرفته شود و برای درمان آن اقدام شود. راهکارهای پزشکی برای درمان پلاکت خون پایین تنها زمانی توصیه می‌شوند که روش‌های تغذیه‌ای کارساز نبوده و وضعیت بیماری وخیم باشد. انتقال خون یکی از روش‌هایی است که با هدف جایگزین‌کردن خون از دست رفته با گلبول‌های قرمز و پلاکت‌‌ها جدید انجام می‌شود. این فراورده در موارد ترومبوسیتوپنی، جلوگیری از خونریزی فعال یا کمک به توقف خونریزی به کار می رود. هر واحد پلاکت تعداد 300 تا 600 میلیون پلاکت و 250 تا 350 میلی لیتر حجم دارد و بر اساس گروه خونی ساز گار (ABO) باید تزریق شود. دوز تجویزی 1 واحد برای هر 10 کیلوگرم وزن بدن است (در بالغین حدود 6 واحد) که موجب افزایش پلاکت حدود 50 هزار در هر میکرو لیتر خون بیمار خواهد شد.

عوارض تزریق خون

اگر خود یا نزدیکانتان به دلایلی امکان مراجعه به مراکز آزمایشگاهی را ندارید و مایل هستید چنین اقداماتی را در منزل یا محل مورد نظر دیگری انجام دهید؛ می توانید با موسسه خدمات پزشکی در منزل امید تماس گرفته و پس از هماهنگی با کارشناسان این مرکز از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 ، در سریعترین زمان ممکن از خدمات نمونه گیری انواع آزمایش و تست کرونا در منزل با مناسبترین قیمت بهره مند شوید.


تلفن : 09399545088

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آرش تارخ [ 1402-06-25 ]
سلام من محدوده کرج هستم برای چند تزریق در چند روز میتونید تخفیف مناسبی بدین؟ ممنوم میشم جوابم رو بدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
درباره فوق تخصص ستون فقراتدرباره فوق تخصص ستون فقرات
تاریخ انتشار : 1402-03-26