صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رادیوگرافی در منزل / رادیولوژی کمر چگونه انجام میشود؟
رادیولوژی کمر چگونه انجام میشود؟

رادیولوژی یکی از رو‌شهای تشخیصی برای بررسی برخی بیماری‌ها و تغییر حالات طبیعی اعضای بدن است. دستگاه رادیولوژی با استفاده از پرتو ایکس و یا سایر امواج، از نواحی مانند کمر، زانو، استخوان‌ها تصویربرداری می‌کند و پزشک معالج با توجه به تصاویر، وضعیت بدنی را می‌سنجد.رادیولوژی کمر و ستون فقرات بهترین و مؤثرترین روش هایی است که به منظور تشخیص دردهای ستون فقرات و کمر انجام می شود. به همین دلیل در صورتی که شما دردهای مداوم و آزاردهنده ای را در ناحیه کمر و ستون فقرات احساس کنید، اولین قدم پزشک برای تشخیص و درمان آن درخواست رادیولوژی است. در این روش از اشعه ایکس استفاده می شود که قسمت های مختلف کمر را با رنگ های سیاه و سفید نمایش می دهد. معمولاً بافت های استخوانی که از تراکم کمتری برخوردار هستند، با رنگ خاکستری دیده می شوند. از این روش می توان برای تشخیص عفونت ها، شکستگی ها، دررفتگی ها و همچنین بررسی های قبل و بعد از جراحی های کمر استفاده نمود. خوشبختانه با پیشرفت علم، دستگاه‌های پرتابلی (قابل حمل) برای رادیولوژی طراحی شده‌اند که با کارایی مناسبی، تصویربرداری از اندام‌های داخلی بدن را انجام می‌دهد؛ بنابراین شما با اطمینان می‌توانید این خدمت را درخواست دهید.

مرکز خدمات پزشکی در منزل امید، یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات درمانی و تشخیصی مانند انواع رادیولوژی اعم از رادیولوژی کمر در منزل، برای مناطق 22 گانه شهر تهران و کرج میباشد. لطفا برای دریافت مشاوره رایگان و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 در 24 ساعت شبانه روز اقدام فرمایید.

رادیولوژی کمر چه کاربردهایی دارد؟

مزایای استفاده از رادیولوژی در منزل

رادیولوژی کمر

انواع روش رادیولوژی کمر و ستون فقرات

رادیولوژی کمر چگونه انجام میشود؟

رادیولوژی کمر توسط تکنسین رادیولوژی انجام می شود. تصاویر رادیولوژی توسط رادیولوژیست مورد بررسی قرار می گیرد. در حین تصویر برداری لازم است هرگونه طلا و جواهرات که در مسیر اشعه ایکس قرار می گیرد را از بدن خود خارج کنید. ممکن است لازم باشد بخشی از لباستان را در بیاورید. معمولاً 3 تا 5 تصویر از بدن گرفته می شود. در حین تصویر برداری باید بی حرکت دراز بکشید، در غیر این صورت تصویر مات می شود.

آمادگی برای رادیولوژی کمر

هزینه عکس رادیولوژی کمر در منزل

هزینه رادیولوژی کمر در منزل بستگی به تعرفه های مرکزی دارد که این خدمت را ارائه می نماید. شما می توانید برای آگاهی از قیمت رادیوگرافی کمر در منزل، با موسسه خدمات پزشکی در منزل امید از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 در 24 ساعت شبانه روز اقدام فرمایید.

عوارض رادیولوژی کمر

در مورد عوارض رادیولوژی می‌توان گفت که به دلیل استفاده از درصد پایینی از اشعه ایکس، دارای کمترین میزان خطر است و مزایای آن نسبت به عوارض خود به مراتب بیشتر است.

اگر خود یا نزدیکانتان به دلایلی امکان مراجعه به مراکز آزمایشگاهی را ندارید و مایل هستید چنین اقداماتی را در منزل یا محل مورد نظر دیگری انجام دهید؛ می توانید با موسسه خدمات پزشکی در منزل امید تماس گرفته و پس از هماهنگی با کارشناسان این مرکز از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 ، در سریعترین زمان ممکن از خدمات نمونه گیری آزمایش در منزل با مناسبترین قیمت بهره مند شوید.


تلفن : 09399545088

نظرات کاربران درباره این مطلب :صادق کرمی [ 1402-05-02 ]
من برای مادرم میخواستم رادیولوژی کمر انجام بدید در منزل ولی محدوده غرب تهران هستم این طرف هم هستید؟

ایرج طباطبایی [ 1402-05-02 ]
بسیار عالی از مطالب خوب شما رادیولوژی کمر در منزل چقدره هزینش ؟ و شما تو محدوده ولنجک هستید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل
اطلاعاتی درباره متخصصان عفونیاطلاعاتی درباره متخصصان عفونی
تاریخ انتشار : 1402-08-30
درباره فوق تخصص ستون فقراتدرباره فوق تخصص ستون فقرات
تاریخ انتشار : 1402-03-26