صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رادیوگرافی در منزل / رادیولوژی زانو در منزل شبانه روزی با قیمت مناسب
رادیولوژی زانو در منزل شبانه روزی با قیمت مناسب

زانو بزرگترین مفصل بدن بوده و هم حرکات لولایی به صورت خم و باز شدن دارد و هم تا حدودی میتواند حرکات چرخشی حول محور طولی را انجام بدهد. مفصل زانو بیش از هر مفصل دیگری در بدن مستعد آسیب دیدن است و این به دلیل نیروهای زیادی است که این مفصل باید تحمل بکند. رادیولوژی از مهمترین روشهای تشخیصی در بیماری های زانو است. رادیولوژی یک تخصص در پزشکی است که به تولید تصاویر داخلی بدن از طریق عوامل مختلف فیزیکی، میدان مغناطیسی و غیره می پردازد و از این تصاویر برای تشخیص و در حد کمتری برای پیش آگاهی و درمان بیماری ها استفاده می کند. در دنیای امروز، زمینه راحتی در بسیاری از ابعاد درمانی برای بیماران فراهم شده است. برای مثال، بسیاری از اقدامات درمانی و تشخیصی می تواند در منزل انجام گیرد. یکی از این اقدامات انجام رادیولوژی در منزل است. بیماران زیادی وجود دارند که به هر دلیلی توانایی حضور در مراکز تصویربرداری را ندارند. این گونه اشخاص می توانند رادیولوژی مورد نظر خود را در منزل انجام دهند.

گروه خدمات درمانی در منزل امید ارائه دهنده خدمات شبانه روزی رادیوگرافی و رادیولوژی در منزل به شهروندان استانهای البرز و تهران (در همه مناطق 22 گانه) می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 در 24 ساعت شبانه روز اقدام فرمایید.

مزایای رادیولوژی زانو در منزل

  1. صرفه جویی در زمان: انجام شدن این کار در منزل باعث می شود در وقت بسیار صرفه جویی شود.
  2. گزارش گیری آنی: به واسطه رادیولوژی در منزل می توانید پس از انجام عملیات عکس برداری، در مدت زمان کوتاهی به گزارش کار دسترسی داشته باشید.
  3. حفاظت از گروه های آسیب پذیر: جابجایی افراد سالمند، معلولین یا کسانی که از مشکلات حرکتی رنج میبرند، فرایندی بسیار سخت و البته پرخطر است. رادیولوژی در منزل، در واقع اقدامی برای آسان تر کردن این فرایند و حفاظت بیشتر از این عزیزان است.
  4. افزایش ضریب ایمنی: به علت شیوع ویروس کرونا، شرایط بیش از پیش سخت شده و خارج شدن از منزل در شرایط فعلی، پر از ریسک است. استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل، سطح ریسک را کاهش می دهد و دیگر نیازی نیست در این شرایط به کلینیک ها و بیمارستان ها که اماکنی پر خطر محسوب می ­شوند، رجوع کنید.

نحوه انجام رادیولوژی زانو

متخصص رادیولوژی از شما می‌‌خواهد که بایستید، بنشینید یا دراز بکشید تا دستگاه اشعه ایکس بتواند به خوبی تصاویر مورد نظر از زانوی شما را تهیه کند. رادیولوژی زانو را معمولاً از دو نما تهیه می کنند. یک نما رخ یا قدامی خلفی Anteroposterior یا به اختصار AP است که در آن اشعه ایکس از جلو به مفصل تابانده شده و کاست رادیولوژی در پشت زانو قرار می گیرد و نمای دیگر نمای نیمرخ یا لترال Lateral یا به اختصار Lat است که در آن اشعه ایکس از کنار به زانو تابانده شده و کاست رادیولوژی در طرف مقابل مفصل قرار می گیرد. پس از انجام همه این موارد و قرار گرفتن در حالت مورد نظر پزشک از شما می‌خواهد که تا اتمام عکس برداری از زانو حرکت نکنید.

رادیولوژی زانو در منزل

آمادگی جهت انجام رادیولوژی زانو

قبل از آزمایش با اشعه ایکس، با پزشک خود درباره احتمال بارداری صحبت کنید. به دلیل خطر تابش اشعه ایکس به نوزاد (جنین)، عکسبرداری با رادیوگرافی معمولاً در طی دوران بارداری توصیه نمی شود. البته احتمال آسیب به جنین بسیار اندک است. در صورت نیاز به رادیولوژی می توانید از پیشبندی سربی برای محافظت از نوزاد بهره ببرید. باید هرگونه طلا و جواهراتی را که ممکن است در مسیر تصویر اشعه ایکس قرار بگیرد، از بدن خود خارج نمایید.

عوارض رادیولوژی زانو

طبق اظهارات پزشکان مزیت حاصل از تشخیص صحیح بیشتر از خطرات آن است؛ اما با این حال هنوز چند نکته ایمنی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

یکی از مراکز معتبر، تخصصی و با سابقه ارائه خدمات پزشکی - پرستاری و اجاره تجهیزات بیمارستانی در منزل ، موسسه خدمات پزشکی در منزل امید می باشد. خطوط تلفن شبانه روزی موسسه خدمات پزشکی در منزل امید مختص همه مناطق 22 گانه شهر تهران و استان البرز : 09399545088 - 09105545790 - 91016923 - 021 است.


تلفن : 09399545088

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارا بیات [ 1402-05-02 ]
سلام من به خاطر وزنم و بادار بودنم میخاستم بدونم رادیولوژی زانو در منزل بخوام برام انجام میدید محدوه ولنجک هستم

کامرانی [ 1402-05-02 ]
رادیولوژی زانو در منزل انجام میدید ؟ سمت پونک هستم

کریمی [ 1402-05-02 ]
رادیولوژی زانو انجام میدید تو خونه محدوده پونک؟

جابرزاده [ 1402-05-02 ]
بسیار عالی من رضایت کامل داشتم از آقای دکتر و همکارهای محترمشون ایشان برای من رادیولوژی زانو در منزل انجام دادند و سمت شمال تهران هم نیرو دارند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتباط با موسسه امید - خدمات پزشکی در منزل